Média v minulém týdnu upozornila na to, že počet výjezdů Hřiba mimo metropoli se výrazně zvýšil po jeho zvolení šéfem strany. Během sedmi návštěv krajů údajně ujel více než 3000 kilometrů. Hřib tvrdí, že šlo o pracovní cesty související mimo jiné s jeho členstvím v evropském výboru regionů.

„Díky médiím jsme zjistili, že náměstek Hřib nejezdí autem už jen za prarodiči do Slavičína, ale dělá si volební kampaň. V knize jízd jsou velmi zajímavá data. Měl by se k tomu postavit čelem, uhradit veškeré náklady, amortizaci auta, čas řidiče,“ uvedl Prokop.

Hřib obvinění odmítl. „Rád bych ujistil předsedu Prokopa, že nevyužívám služební auto pro kampaň. Jezdím do regionů skutečně pracovně. Hlavní důvod, proč tam jezdím, je to, že jsem členem výboru regionů. To je evropský poradní sbor, který má poradní roli při přijímání evropské legislativy. Mluvím s lidmi o tom, co řešíme v evropském výboru regionů,“ řekl Hřib. Doplnil, že do Plzně se jel podívat na to, jak vzniká nový typ tramvaje. V Moravskoslezském kraji navštívil automobilku, kde jednal o elektromobilitě.

Úřad to posvětil

Přiznal, že po konci oficiálních jednání občas hovoří i s veřejností, což by mohlo být považováno za kampaň. „Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran už tuto otázku vyřešil. Někdo se jich zeptal, jestli když využívá ministr služební vůz k obdobnému účelu, zda to je či není kampaň. Odpověď byla, že u ministrů není využívání služebního vozu v kampani neoprávněné jednání. Zeptal jsem se úřadu, zda totéž platí v případě služebních vozidel členů evropského výboru regionů. Odpověděli mi, že ano,“ uvedl dále Hřib.

Předseda zastupitelského klubu ANO Patrik Nacher Hřiba vyzval, aby na cesty do regionů používal auto pirátské strany. „Ministr je celostátní funkce. Komunální politik, který se najednou objeví v Ostravě nebo v Plzni tam v zásadě nemá co dělat. Představa, že od svého zvolení předsedou Pirátů jsi začal jezdit po republice a nesouvisí to s funkcí předsedy Pirátů, tomu snad nevěříš ani ty,“ reagoval v debatě Nacher.

Opoziční zastupitel Pavel Vyhnánek (Praha Sobě) navrhl doplnit usnesení, aby žádný člen rady kromě primátora neměl k dispozici řidiče. „Já jsem se řidiče v minulém volebním období zřekl a fungovalo to skvěle. Aspoň si radní budou moci vyzkoušet jízdu MHD,“ podotkl Vyhnánek. Ani jeho návrh neprošel. Debata skončila zhruba po dvou hodinách bez přijatého usnesení.