Operátor podle Dolínka už město oslovil s nabídkou. Konkrétní být nechtěl.

Hlavní město má se systémem jízdného dlouhodobé potíže, především co se týká projektu Opencard, který stál 1,75 miliardy korun.

„Společnost O2 nás oslovila s tím, že požadované služby umí zajistit a má na systém Opencard opční práva. Proto s ní vedeme intenzivní jednání, ale není to jediná varianta,“ řekl Dolínek. Jaké jiné možnosti město má, neuvedl.

Pod dopravní podnik přejde jízdné poté, co se uskuteční reorganizace této největší městské společnosti v zemi. O reorganizaci bude ve středu jednat dozorčí rada podniku. Praha si od tohoto kroku slibuje stabilizaci ve správě jízdného.

Dolínek mluví o prospěchu cestujících

„Chceme celou záležitost řešit tak, aby vše fungovalo ve prospěch cestujících, bez jejich dalšího obtěžování nejrůznějším omezováním služeb, a aby už konečně mohli využívat slibované funkce a možnosti, například správu jízdného přes platební karty nebo mobilní aplikace,“ řekl náměstek.

Hlavní město před časem kvůli správě Opencard založilo společnost Operátor, do které vložilo 100 milionů korun a jejíž provoz stojí měsíčně zhruba pět milionů. Co bude s firmou dál, náměstek neřekl. Dosavadní majitel Opencard, firma EMS, která se s městem soudí, si za dluhy z minulosti nárokuje 654 milionů korun.