Provoz byl v době stavby zachován ve dvou pruzích v každém směru, ale se zúžením. To podle ředitele TSK Filipa Hájka skončí v neděli, dřívější přechod už na místě není. Na konci týdne přestane platit i omezení na 50 kilometrů v hodině, které kvůli přechodu v místě platilo, a řidiči budou moci úsekem projíždět stejně jako v navazujících částech Strakonické rychlostí 80 kilometrů v hodině.

Bezpečnost, plynulejší doprava i méně emisí

Podle starostky Zbraslavi Kateřiny Pavlíkové (Nezávislá Zbraslav) se na zrušeném přechodu v minulosti odehrálo několik tragických nehod, řidiči často nedodržovali omezení rychlosti a cestu denně využívají i děti na cestě do školy. „Navíc na druhé straně Strakonické, která také patří ke Zbraslavi, roste rodinná zástavba, což zvyšuje potřebu bezpečného propojení,“ uvedla.

„Nový podchod nabízí bezpečné propojení pro chodce a cyklisty a zlepšuje plynulost dopravy pro řidiče. Konec brzdění před přechodem také přispěje ke snížení emisí a hluku, což pozitivně ovlivní naše životní prostředí a zlepší kvalitu života místních,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Strakonická ulice patří mezi nejvytíženější komunikace v metropoli, denně po ní projede přes 30 000 aut. Vedení Prahy se ji v minulých letech rozhodlo rozšířit o jeden asi šestikilometrový jízdní pruh, a to pro autobusy veřejné dopravy, které na Strakonické ulici pravidelně nabíraly velká zpoždění.

Fotogalerie
12 fotografií