„Očekáváme, že cyklostezku bude denně využívat několik stovek cyklistů, kterým tato stezka usnadní přístup nejen na městskou hromadnou dopravu, ale propojí i další část oddělené cyklistické infrastruktury, která nám v Praze na mnoha místech ještě chybí,“ řekl Hřib.

Býval tu zanedbaný chodník

Na místě stezky byl původně úzký zanedbaný chodník, po kterém navíc cyklisté nesměli jezdit. Stezka vede částečně parkem a částečně při Vídeňské a Michelské ulici. Na šířku měří od tří do 3,5 metru a je 900 metrů dlouhá. Přejezdy jsou bezbariérové.

Povrch je asfaltový a přechody a místa pro přecházení jsou bezbariérově upraveny. Součástí projektu je i přeložení kabelů DPP a PRE, návrh nového veřejného osvětlení a související sadové úpravy stávající zeleně. Kvůli opravě železniční trati zůstane na stezce do konce letošního roku speciální přejezd pro těžkou techniku. „Byť se to může zdát nekomfortní, tak jsme nechtěli se zprovozněním otálet až do konce stavby trati,“ dodal náměstek generálního ředitele TSK Josef Richtr.

Další cyklostezky jsou v plánu

Praha letos investuje do cyklistické infrastruktury 137 milionů korun, což je meziročně o deset milionů více. Vznikne několik cyklostezek a další budou silničáři opravovat. Kromě stezky v Praze 4 to bude cyklostezka z Nádražní ulice k ulici U Královské louky nebo TSK rozšíří cyklostezku A1 v Radotíně.

Fotogalerie
5 fotografií