Ještě na počátku sedmdesátých let byla Zbraslav nebo Uhříněves samostatné obce, kam ani nejezdila pražská hromadná doprava. Kvůli splnění rozvoje urbanistické koncepce, to znamená rozrůstání města, se však rozhodlo, že je důležité, aby se Praha rozšířila dál. Běchovice, Horní Počernice, Lipence, Radotín, Stodůlky, Zbraslav, Zličín a mnohé další se tak staly součástí hlavního města. Místní z východní a západní části Prahy si museli hromadně vyměnit doklady a dokonce se některé ulice v obcích musely přejmenovat. Jediné, co zůstalo stejné, byly místní národní výbory.
Kolaps dopravy po koncertu Eda Sheerana: Ucpané metro i autobusy, zoufalí řidiči se vymotávali hodinu z Letňan

K velké Praze se připojilo celkem 30 obcí s 60 tisíci obyvateli a hlavní město se rozrostlo na 1 milion 150 tisíc lidí. Do nových městských částí byla postupně zaváděná hromadná městská doprava. Kupříkladu do Zbraslavi se podle Zbraslavských novin dostaly první autobusy MHD až v roce 1979. Konečná změna do dnešní podoby se konala v letech 1995 až 2002, kdy vzniklo 57 samosprávných městských částí a 22 správních obvodů, jak je známe dnes.