Po dobu více než jednoho roku již měli Pražané možnost svézt se v hlavním městě elektrobusem. Na zkoušku začal tento prostředek jezdit 1. září 2015. Dopravní podnik si doposud cestování tohoto busu po metropoli pochvaluje.
Na pravidelných linkách najezdil elektrobus po Praze už více než 70 tisíc kilometrů. Naprostá většina z tohoto čísla navíc skutečně proběhla za plného provozu s cestujícími. Tímto výkonem se elektrobus vyrovnal, a dokonce i překročil průměrnou roční vytíženost klasického naftového autobusu.
„Pozitivní výsledky prvního roku provozu považuji vzhledem k budoucnosti za velmi dobrou zprávu. Stále více se totiž ukazuje, že by právě elektrobusy mohly být tím správným řešením veřejné dopravy zejména v lokalitách, které trpí nadměrnou dopravní zátěží a znečištěním ovzduší, jako je třeba Spořilov,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Unikátní způsob nabíjení
Ekologický autobus je namísto nafty poháněn elektřinou. Unikátním způsobem probíhá jeho dobíjení, kdy na autobusovém obratišti Želivského využívá dopravní podnik dvoupólový pantografový sběrač v rámci tramvajové sítě. Během noci se pak elektrobus pomalu nabíjí v garáži Hostivař.
Na jedno nabití tento bus v současnosti ujede 265–350 kilometrů v závislosti na čísle linky, provozních parametrech a rozdílech v dopravě během pracovních dnů a víkendů.
Během dalšího roku testování se dopravní podnik zaměří zejména na životnost baterií a na systém klimatizace a topení uvnitř autobusu.