Autobusová síť Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) má celkem 115 pravidelných linek. Trasa se změní u celkem 23 z nich. Vznikne také celkem osm nových linek a čtyři linky se podle informací magistrátu zruší – nahradí se však pomocí nových spojů.

Dle předchozích informací se plánované změny autobusů dotknou hlavně severovýchodní a jihovýchodní části Prahy. Magistrát konkrétně upozorňuje zejména obyvatele Prahy 4, 8, 9, 10 a 15. Změny se dotknou také zbylých částí Jižního Města mimo Prahu 4, dále také Kunratic, Čakovic, Kbel nebo Satalic.

„Hlavním motivem pro přípravu změn bylo především splnění požadavků městských částí, zejména vyřešení kapacitních problémů v místech nové obytné zástavby a vyslyšení dlouhodobých přání na obnovení některých přímých spojení,“ uvádí ředitel ROPID Petr Tomčík.

Změny už částečně začaly

Nový systém autobusové dopravy v některých částech Prahy začne platit od 15. října, první úpravy už ale v současnosti fungují. Současně se změnou tramvajových linek totiž od neděle 28. srpna vznikl nový autobus číslo 130, který jezdí mezi Barrandovem a Zličínem.

Méně tlačenic a přestupů

ROPID a městské části si od úprav slibují navýšení komfortu v MHD. Cílem změn je posílit přetížené spoje tak, aby v nich lidé necestovali nedůstojně natěsnaní jeden vedle druhého. Má také přibýt případů, kdy se do cíle vašeho cestování dostanete autobusem bez nutnosti přestupovat.

K posílení hojně využívaných spojů podle informací magistrátu dojde zejména v Letňanech, v okolí zastávky Sicherova v Praze 14, v Záběhlicích u sídliště Práčská a na Hornoměcholupské ulici.

Zavedení nebo obnovení dnes neexistujících přímých spojů proběhne zejména na základě podnětů od jednotlivých městských částí. Linka 154 například spojí Prahu 15 s Obchodním centrem Chodov, propojí také oblast Jesenické a Horních Měcholup s Obchodním centrem Hostivař.

Linka 117 doveze obyvatele Prahy 12 k jednotlivým úřadům městské části a k místní poliklinice. Linka 201 se prodlouží, napřímo tak propojí Prahu 14 a Satalice s Prosekem a Bulovkou.

„Změny vyřeší nejdůležitější kapacitní problémy, které ROPID dlouhodobě eviduje, a také splní hlavní požadavky jednotlivých městských částí. Jsem rád, že s naprostou většinou změn vyslovily jednotlivé pražské radnice souhlas. Celá změna je navíc rozpočtově neutrální, takže provoz autobusových linek bude stát Prahu stejně jako nyní,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Na webu Magistrátu hlavního města Prahy si můžete prohlédnout konkrétní plánované změny podle jednotlivých linek či podle oblasti, kterou zasahují.