Událost se stala 30. března odpoledne na poli u Dobřichovic. Po mezipřistání a opětovném vzlétnutí zůstaly na levé straně u spolucestujícího špatně zavřené dveře, které se za letu pootevřely. Kritická situace nastala asi 50 vteřin pod vzletu ve výšce zhruba 100 metrů. Pilot se dveře pokusil zavřít. Pustil při tom páku řízení a naklonil se přes cestujícího, aby dosáhl na kliku. Páka se však samovolně, ale možná také pod tlakem nohy cestujícího, přesunula do spodní polohy, čímž se významně snížil výkon motoru a vrtulník přešel ze stoupání do klesání v autorotačním režimu.
Pohyb pilotova těla dopředu ovlivnil polohu těžiště, zároveň byla podle zprávy nechtěně potlačena páka cyklického řízení směrem dopředu. Tyto skutečnosti negativně ovlivnily činnost hlavního rotoru, který ztratil tah. Vrtulník se naklonil přídí k zemi a ve strmém klesání se několikrát otočil doprava kolem podélné osy. Pilot se zřejmě pokusil prudké klesání vybrat, ale nárazu do země již nedokázal zabránit.
Pilot podle zprávy před letem nezkontroloval uzavření dveří a neadekvátně reagoval na situaci, která nastala. Pro let měl platnou kvalifikaci a byl zdravotně způsobilý. Podle vyšetřovatelů měl malé zkušenosti s létáním na tomto typu stroje a po doplnění paliva neaktualizoval záznamy o jeho množství. Vrtulník byl podle zprávy také přetížený, pohonná jednotka ale pracovala normálně a všechny prvky řízení byly funkční. Veškerá poškození vznikla až po nárazu do země.
U Dobřichovic spadl vrtulník. Tragédie si vyřádala dva lidské životy. Takto vypadaly poslední minuty jeho letu. Čtenář Blesku