V letadle společně s šestačtyřicetiletým pilotem seděla podle informací serveru jeho matka. Ultralightu se podle zjištění Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod po vzletu (ÚZPLN) pootevíral a zavíral kryt kabiny.
„Vyslechli jsme i piloty, kteří nehodu pozorovali. Na dráze byli nějací Švýcaři. Ti zachytili komunikaci, v níž pilot říkal, že má problémy s kabinou. Tím se celý ten příběh trvající lehce přes padesát vteřin nese,“ uvedl pro server zástupce ředitele ÚZPLN Josef Bejdák, který má jako inspektor případ na starosti.
Při vzletu se údajně pilot dotkl ocasem letadla travnaté části vzletové dráhy. Letadlo kvůli tomu tvrdě dopadlo na dráhu a odrazilo se znovu do vzduchu, pilot pak pokračoval ve stoupání. Dispečinku v tu chvíli hlásil problém s kabinou. „Vzniklou kritickou situaci pilot nesprávně řešil rozhodnutím o okamžitém návratu na letiště,“ uvádí ÚZPLN.
Pilot se snažil strmě stoupat, to se ale kvůli nízké rychlosti nepodařilo a z výšky zhruba 100 metrů spadlo letadlo do lesa poblíž ulice Toužimská. „Stačilo by, pokud by pilot pokračoval v rovném letu ještě jeden až dva kilometry. Nad poli za Prahou se mohl v klidu otočit a vrátit se na letiště,“ řekl Bejdák serveru. Posádka pád nepřežila. Pilot nestihl použít ani záchranný padák.
„Pokud by pilot byl mentálně připravený na použití záchranného balistického padákového systému, tak kdyby ho během pádu použil, letadlo se mohlo srovnat, dopad mohl být jiný a mohli to přežít,“ sdělil zástupce ředitele ÚZPLN.
Nehodu na místě komentoval policejní mluvčí Richard Hrdina. David Malík





















