Po dobu výstavby budou ve směru do centra zachovány oba jízdní pruhy, pouze se zúží. „Stavební mechanizace se bude pohybovat po ulici Karlovarská v záboru stavby. Přes ulici Lochotínská bude probíhat pouze doprava malými nákladními automobily,“ popsal Jaroslav Polák z odboru investic plzeňského magistrátu.

Projekt počítá s rozšířením původního násypu, zhotovitelná firma provede také odvodnění nové části komunikace pomocí uličních vpustí. Vybuduje veřejné osvětlení, provede sadové úpravy a upraví trolejové vedení, světelnou signalizaci a vodovod.

Rozšíření stávající silnice o třetí jízdní pruh má pomoci odlehčit dopravu na jediném tahu z největšího plzeňského sídliště Lochotín do centra. „Karlovarská třída je směrem do centra přetížena, řidiči se tam opakovaně potýkají s kolonami vozidel,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký.

Třetí jízdní pruh bude vyhrazen zejména pro autobusy MHD i linkové. „Cílem je upřednostnit provoz veřejné dopravy v situacích, kdy v tomto úseku stojí kolony vozidel. Vytvořením třetího pruhu se zlepší dodržování jízdních řádů, sníží se dopad zpoždění na další návazné autobusové spoje vypravované z centrálního autobusového nádraží,“ vysvětlil náměstek primátora Petr Náhlík.

To má být přínosem i pro osobní vozy, protože jim autobusy z jízdních pruhů zmizí. „V případě mimořádných situací, jako jsou havárie, opravy na vozovce a podobně, bude pruh využit tak, aby pro vozidla byly vždy k dispozici ve směru do centra města dva jízdní pruhy. To povede ke zmírnění kolon,“ dodal Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Město také zvažuje, že ve špičkách třetí pruh uvolní i pro ostatní dopravu. Ke zprovoznění nového pruhu by mělo dojít letos v první polovině listopadu, město stavba vyjde na zhruba 13,7 milionu korun.

Fotogalerie
6 fotografií