Provoz v úseku 340,5 až 341,5 kilometru bude do začátku záři sveden do čtyř jízdních pruhů (dva a dva pruhy v každém směru). „Takzvaný režim 2+2 předchází kolonám, ačkoliv jej doprovodí snížení maximální povolené rychlosti na 80 kilometrů v hodině,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Diagnostický průzkum a hlavní prohlídka mostu ukázaly závady, jako jsou trhliny ve vozovce, vyjeté koleje, místní poklesy, zatékání do nosné konstrukce, nerovnosti na horní ploše betonové mostovky či nedostatečná přilnavost izolace k podkladu.
„Přibližně pět měsíců bude trvat plošná sanace horního povrchu mostovky po odstranění stávajících vozovkových a izolačních vrstev. Počítáme i s dodáním svodidel a dopravního značení,“ uvedl Mazal. Náklady na stavbu se odhadují na téměř 170 milionů.
VIDEO: Silničáři demolují důležitý most na D1 v Brně.
Silničáři demolují důležitý most na D1 v Brně. Hynek Zdeněk