Průvodcem by byl on, nejen pro nevidící a handicapované, ale pro všechny. Zvládne to bez potíží dotekem, protože zná každý šroubek ve vozech. Možná lépe, než kdysi sám jejich výrobce.

„Vstoupíte do prostoru, na kterém stojí dvě auta s různého období historie - Škoda 120L z roku 1986 a Škodu 100L z roku 1976. Obě pojízdné. Můžete si je osahat, posadit se a zažít vůni interiéru, benzínu a užít si zvuk motoru,“ líčil svoje představy Vlček.

Má to už vymyšlené

Kolem budou police s autodíly, každý označený popiskem v Braillově písmu. „Během toho, co budete daný díl držet, povím vám, k čemu ve voze slouží a kde je umístěn. A stejně tak každému nechám ohmatat vše pod kapotou,“ dodal slepec s tím, že závěr prohlídky zpestří kvízem.

Muž věří, že stejně jako při koupi první škodovky, kdy se mu oporou stali škodováčtí nadšenci, se opět najdou lidé, kteří mu s muzeem pomohou. Teď shání větší garáž nebo menší sklad. Plány na interiér už má hotové. Visí na jeho profilu ZDE.

Projížďka jako bonus

Pavel Vlček chce navíc přidat i bonus. „Posteskla si vaše babička, dědeček, prababička, pradědeček, že by se ještě alespoň jednou rádi povozili sto dvacítkou či stovkou, kterou měli v mládí jako první auto? Součástí projektu Dotkni se dopravy, bude akce s názvem Splněná jízda. Svézt je však bude muset někdo z jejich rodiny, já budu jen spolujezdec,“ doplnil pan Pavel.

Asistent nesmí řídit

Když si Vlček kupoval první letitou škodovku, těšil se, že s ní budou s manželkou, také nevidomou, každou jezdit na výlety. Jenže tchýni, se kterou počítali jako s řidičem, už to nedovolí zdraví a slepec narazil u asistenčních služeb.

„Můžu mít asistenta, ale ten nesmí řídit auto, může mě doprovázet jedině pěšky nebo autobusem,“ posteskl si pan Pavel nad nelogičností opatření. Na silnice se tak se škodovkou vydává méně častěji, než počítal. Jen když se najde někdo za volant...

Milena a Božena

Škodě 120 L se v půlce osmdesátých let říkalo zásadně »stodvacítka« a dodnes má pro některé lidi svůj půvab. Pavel ji něžně oslovuje Milena. Má motor o objemu 1 174 cm3, který dává 52 koní, jezdí na nízkooktanový benzín a se čtyřstupňovým manuálem dokáže maximální rychlost 140 km/h.

To starší Škoda 100 L, Pavlem pojmenována jako Božena,  vstoupila do sériové výroby v roce 1969 a nabízela se ve standardní nebo luxusnější verzi. Pod kapotou má litrový motor s výkonem 30 kW. Produkce vozu skončila v roce 1977.

Pracuje a skládá hudbu

Pavel Vlček je nevidomý od narození. Sice studoval konzervatoř, ale pracuje jako softwarový inženýr. Ve svém volnu hraje na několik nástrojů a skládá hudbu. Jeho manželka Sandra (30) je také handicapovaná.

VIDEO: Pozor, jede replika unikátního elektromobilu Dora z roku 1906!

Fotogalerie
14 fotografií