„Je jasné, že dokončovací práce budou ještě probíhat i během provozu, ale už nebudou bránit tramvajové dopravě, aby mohla jezdit podle standardních jízdních řádů," řekl ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys. Dokončovací práce zahrnují také úpravu tří zastávek, které dostanou mobiliář. Trať okrášlí i zatravněný koberec.
Na zmodernizovanou trať v Opavské ulici v Ostravě-Porubě se vrátí tramvaje. DP Ostrava
Přestavba se týkala úseku Opavské ulice mezi křižovatkami s ulicemi 17. listopadu a Martinovskou. Jde o nejdelší takto zmodernizovaný úsek ve městě. Z částky 236 milionů zaplatí 85 procent dotace. Omezení silniční dopravy tam potrvá až do poloviny září, už se ale otevře klíčová křižovatka ulic Opavské, Porubské a Sokolovské.
Dokončují most
DPO v současnosti dokončuje také další důležitou stavbu, rekonstrukci tramvajového mostu v Plzeňské ulici v Zábřehu, která má zhruba dva týdny zpoždění. Po jejím dokončení začne modernizovat další část tramvajové trati - úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského na pomezí sídlišť Dubina a Bělský Les.
„Získáme tím další tišší a rychlejší úsek. V Ostravě se jedná už o čtvrtý úsek, kde budou moct naše tramvaje jezdit až osmdesátikilometrovou rychlostí,“ řekl Morys. Podél trati tam jako na prvním místě ve městě přibudou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Úpravy potrvají do listopadu a přijdou na více než 85 milionů korun.