Podle něj je rozdíl mezi staršími a novými vozy značný. „Škodovky jsou hlavně bezpečnější. Jejich tvar brání, aby pod ně někdo nespadl. Starší typy měly tendenci, pokud došlo ke kolizi, vtáhnout chodce pod vůz. Obvykle to končilo fatálně,“ popsal Dalibor. On sám zatím nejraději jezdí s vozy typu Vario LFR.E

Nové tramvaje jsou konstruovány tak, aby člověka při případném střetu odhodily stranou. „Má tak větší šanci na přežití. Je to obrovský posun vpřed,“ zmínil tramvaják.

Navíc jsou pohodlnější, tišší a mají lepší jízdní vlastnosti. „Lidé jsou dnes nároční. Vyžadují klimatizaci, wifi, USB připojení,“ uvedl. U spřažek – dvě samostatně spojené tramvaje - také chyběl lidem v druhém voze kontakt s řidičem.

Tramvaj skoro za 50 milionů

Nízkopodlažních »devětatřicítek« s otočnými podvozky, které umí zrychlit až na 80 kilometrů v hodině, objednali ostravští dopraváci 35 kusů. Jedna přijde na 47,5 milionu korun.

Do konce února by jich podle generálního ředitele Dopravního podniku Daniela Moryse mělo jezdit šest.  Nahradí zastaralé typy T3 a T6. Jízda v této tramvaji má být ještě o poznání lepší než v populárních Stadlerech.

Vysloužilkyně brázdí třeba Ukrajinu

Tramvaje, které ostravští dopraváci vyřadí, nemusí končit ve šrotu. Podnik je nabízí dál k prodeji za cenu šrotovného až po zhruba milion korun, záleží na stavu vozu.

„Mnohé starší tramvaje od nás jezdí v jiných městech nebo například i na Ukrajině,“ poznamenal Morys. Není ani výjimkou, že si tramvaj někdo předělá ve stylu maringotky nebo na restauraci.

VIDEO: V Ostravě se v tramvajích i baletí.

Video
Video se připravuje ...

Zítra se bude tančit všude! V Ostravě se na zastávkách tramvají baletí NDM

Fotogalerie
22 fotografií