Hned při vstupu upoutal pozornost vůz Zimmer, který přivezl Roman Küršner (59) z Kroměříže. „Těchto kabrioletů bylo vyrobeno jen 60 a nyní jich existuje jen 30, v ČR je jediný,“ řekl o autě z roku 1986 vyrobeném ve vintage stylu z 30. let minulého století jeho majitel.
O kousek dál stál již skutečný vůz z předválečného období Packard z roku 1937. V československé historii sehrál velkou roli.
Dne 13. března 1939 v něm jel ministr obrany Jan Syrový do Bratislavy, aby zabránil vyhlášení Slovenského státu.
Do Slavkova se sjeli fanoušci historických aut. Hynek Zdeněk
„Vůz ale kvůli špatným ložiskům vypověděl službu. Následkem toho nebyla separatistická vláda zatčena a Slovensko vyhlásilo samostatnost,“ napsal ve své knize Švec pro celý svět Tomáš J. Baťa, který ve stejném voze jezdil na podzim 1938 mezi Zlínem a Anglií.
„Je to jediný Packard v ČR. Ve fondu národní obrany měl registrační značku 1. Táta ho koupil v roce 1952 a jezdil v něm celý život. Máme v něm jiný motor, jinak ale vše pořád funguje,“ řekl František Kundera (70) z Rousínova.
Roman Küršner (59) z Kroměříže přivezl do Slavkova Zimmer. Přestože byl vyroben ve vintage stylu 30. let 20. století až v roce 1986, je mimořádně vzácný a unikátní, ve verzi kabriolet je jich 30 na světě a toto je jediná v ČR.
Autor: Hynek Zdeněk