Nablýskané unikáty přilákaly davy: K zámku ve Slavkově přijelo tisíc historických aut
František Kundera (70) z Rousínova u Packardu z roku 1937, jde o jediný dochovaný exemplář na území České republiky. Vůz významně zasáhl do českoslovesnkých dějin.
|
Hynek Zdeněk
Roman Küršner (59) z Kroměříže přivezl do Slavkova Zimmer. Přestože byl vyroben ve vintage stylu 30. let 20. století až v roce 1986, je mimořádně vzácný a unikátní, ve verzi kabriolet je jich 30 na světě a toto je jediná v ČR.
|
Hynek Zdeněk
Plně funkční replika elektromobilu Dora z roku 1906. Před více než 100 lety nakonec výrobci od produkce elektrického auta ustoupili.
|
Hynek Zdeněk
Dobovou atmosféru historických aut na Veteranfestu ve Slavkově doplňoval flašinetář.
|
Hynek Zdeněk
Nejstarší a nejvzácnější auta byla poblíž zámku ve Slavkově, v přilehlém parku bylo ovšem množství dalších veteránů. Celkově jich bylo asi tisíc.
|
Hynek Zdeněk
Hodně návštěvníků Veteranfestu ve Slavkově mělo na sobě dobové oblečení.
|
Hynek Zdeněk
Módní přehlídka klobouků, jaké ženy nosily v roce 1938.
|
Hynek Zdeněk
V popředí je tatra 52 z roku 1931, kterou původně vlastnil baron Konstantin Borutin Nádherný, majitel adršpachšského panství.
|
Hynek Zdeněk
Praga-Picollo, unikátní dochovaný kus automobilky Kolben - Daněk z roku 1932. Vůz měl motor o objemu 995 cm3 a výkon 22 HP.
|
Hynek Zdeněk
Anglický vůz Standard TEN vyrobený v roce 1934 měl výkon 32 HP a dokázal jet rychlostí až 100 km/hod. Spotřeboval přitom 9 - 10 litrů paliva na 100 km.
|
Hynek Zdeněk
Dříve populární Aero. Tento model z roku 1931 měl výkon 18 koní a dokázal jet rychlostí až 85 km/hod. Do Slavkova ho přivezl František Hasík z Holíče.
|
Hynek Zdeněk
Tatra 75 Cabriolet, toto auto bylo vyrobeno v roce 1936. Celkově vzniklo 4501 kusů. Vůz o výkonu 30 koní dokázal jet rychlostí téměř 100 km/hod.
|
Hynek Zdeněk