„Aktuálně máme vybetonované čtyři ze šesti dilatačních celků plavební komory. Současně s tím rekonstruujeme přilehlý Sudoměřický jez,“ řekl vedoucí projektu, Lubomír Míra z Metrostavu.

Hranice v korytě

Protože středem koryta vede státní hranice se Slovenskem, staveniště se rozkládá na území dvou států. „Stavba má několik stavebních povolení na Slovensku i v Česku. Kvůli odlehlosti inženýrských sítí na české straně nám přišla vhod možnost napojení na elektřinu přes blízké slovenské přístaviště Skalica,“ přiznal vedoucí projektu Lubomír Mik.

V následujících měsících stavbaři dokončí základy, aby v létě mohly navázat postupné betonáže samotné plavební komory a jednotlivých záběrů jezu. Komora s užitnou délkou 38,5 metrů a šířkou 5,3 metrů umožní překonat spád 2,7 metru.


Baťův kanál o délce 52 km vybudoval Tomáš Baťa v letech 1934 až 1938. Sloužil hlavně k přepravě nákladů mezi Otrokovicemi a Sudoměřicemi. V posledních desetiletích se stal významnou turistickou atrakcí. Nová komora má být zprovozněna v listopadu 2025, splavná délka se tím prodlouží o kilometr.

VIDEO: Nová budova v přístavu ve Veselí nad Moravou částečně ustoupila vzrostlému stromu.

Video
Video se připravuje ...

Nová budova v přístavu ve Veselí nad Moravou částečně ustoupila vzrostlému stromu. Hynek Zdeněk

Fotogalerie
12 fotografií