„Teď jsme převzali trať a hned jsme ji jeli projet. Přestože není využívaná už deset let, je v relativně dobrém stavu. Samozřejmě bude potřeba vyměnit nějaké pražce a šrouby, ale v celku je zachovalá,“ pochvaloval si podnikatel Martin Dvořák, který trať odkoupil od státu za částku 2,8 milionu korun.


Zájem o ni měl i majitel největší soukromé sbírky železničních vozidel v České republice Jiří Kotas. „Domluvili jsme na spolupráci. Z toho mám velkou radost. Díky tomu se návštěvníci budou moci těšit na opravdu zážitkové jízdy. Pan Kotas má totiž úžasný vozový park,“ vysvětlil Dvořák.

Video
délka: 00:23.90

Zapomenutá železniční stanice v Uhřicích má opět ožít. Hynek Zdeněk, blesk.cz

Parní vlak i motoráček

Trať dlouhá necelých 16 kilometrů bude rozdělena na dva úseky. „Na prvním, který nevede zastavěnou zónou, plánujeme parní vláčky, na druhém, kde jsou již domy, pojede historický motoráček. Chceme tím co nejméně zasahovat do života místních lidí,“ vysvětlil podnikatel.


Dvořák plánuje podél celé trati vybudovat atrakce, které budou lákat hlavně rodiny s dětmi. „Proto by ve stanicích mělo vzniknout například minizoo, westernové městečko, nebo třeba zábavný park. Stanici u Čejce chceme věnovat T. G. Masarykovi, který v obci strávil část dětství,“ dodal Dvořák s tím, že předpokládá, že vybudování všeho potrvá přibližně 5 let.

Trať Uhřice – Čejč je zbytkem železniční trati Čejč – Ždánice, která měřila 25 kilometrů. Od roku 1908 sloužila nákladní dopravě pro přepravu cukrovky. Od roku 1909 byla využívána i pro osobní, a to až do roku 1998. Úsek od Uhřic do Ždánic byl zrušen v roce 2006. Od roku 2011 není využíván už ani úsek Uhřice – Čejč.

Fotogalerie
8 fotografií