Problém vznikl poté, co brněnský magistrát povolil firmě Metrostav kvůli rekonstrukci domu zavřít chodník. Chodci se ale až u stavby dozvěděli, že nemohou dál. Nejbližší přechod je přitom vzdálen stovky metrů. Lidé proto chtě nechtě musejí vcházet do vozovky.

Z důvodu tragického incidentu a po kontrole zástupkyně dopravního odboru brněnského magistrátu byly operativně u nejbližšího přechodu přes ulici doplněny další značky. Ty chodce upozorňují na uzavřený chodník. Vzhledem k tomu, že pěšky je to ale cca 280 metrů, nelze se divit, že motivace chodců vracet se, je téměř nulová,“ přiznal mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.

„Zvolené řešení je pro chodce nesprávné,“ upozornil Igor Sirota z Ústředního automotoklubu. Stačilo by přitom tak málo - buď zmenšit zábor staveniště, nebo úzký pás silnice oddělit od tramvají zábradlím...

Ervín zaplatil životem

Tramvaj srazila Ervina (†21) v úterý 12. listopadu v 10.10 na ulici Cejl poblíž jedné z budov krajského úřadu. Přecházel silnici u staveniště Metrostavu, zasahujícího až do silnice. Mladík utrpěl závažná poranění, kterým v nemocnice podlehl, právě dnes měl pohřeb.

Dopravní podnik reagoval na tragédii tím, že dal řidičům tramvají doporučení, aby kritickým úsekem jezdili pomaleji. Ne každý to ale dodržuje.

Video
délka: 00:37.00

Místo, kde tramvaj srazila Ervina (†21). Některé tramvaje jezdí nyní pomaleji, jiné jedou, co to dá. Hynek Zdeněk, blesk.cz