Chodník u více než kilometr dlouhé magistrály náhle přerušuje u oplocené stavby značka: »Zákaz vstupu chodců«. Co ale mají lidé dělat dál, nikdo neřešil. Mohou se vrátit o 500 metrů zpět na přechod, nebo přes zákaz přejít silnici. Redaktor Blesku sledoval hodinu stovky chodců, ani jeden z nich nezvolil první variantu.


Mezi silnicí a oplocením mělo být nějaké zábradlí,“ řekl chodec Jindřich Vaněk (48), který kritickým místem procházel. Za pravdu mu dávají i dopravní experti. „Zvolené řešení je pro chodce nesprávné,“ upozornil Igor Sirota z Ústředního automotoklubu.

Chodník je přerušen kvůli rekonstrukci bytového domu pro seniory. Stavbu provádí společnost Metrostav. „Podle našich informací je stavba prováděna v souladu s vydaným povolením,“ řekl mluvčí firmy Vojtěch Kostiha.

Video
délka: 00:37.00

Místo, kde tramvaj srazila Ervina (†21). Některé tramvaje jezdí nyní pomaleji, jiné jedou, co to dá. Hynek Zdeněk, blesk.cz

Zemřel tu mladík

Za pravdu mu dává investor, kterým je magistrát města Brna. „Zábor chodníku byl v pořádku, přesně podle vymezení. Na místě to prověřovala i policie,“ potvrdil náměstek brněnské primátorky Oliver Pospíšil (49, ČSSD).

To si ale rozhodně nemylsí minimálně příbuzní Ervína (†21), kterého tu v úterý 12. listopadu srazila tramvaj. Mladík utrpěl závažná poranění, kterým v nemocnice podlehl. Ve čtvrtek připomínalo tragédii na dvě desítky svíček různých velikostí.

Posunuli ceduli

Pracovníci firmy krátce po tragické nehodě přesunuli tabuli Metrostavu, která zakrývala chodcům při přecházejí silnice výhled. Potvrzují to svědci i fotografie z doby nehody. Firma tvrdí, že přesun tabule s nehodou nesouvisí... Případem se zabývá policie.

Po smrtelné dopravní nehodě Dopravní podnik města Brna vydal řidičům tramvají upozornění, aby kritickým místem projížděli pomaleji. Většina tento pokyn respektuje, nicméně přibližně 20 % tramvajáků se tím podle zjištění Blesk.cz neřídí.

Fotogalerie
19 fotografií