Tahač, jakých jezdí na podvozku mercedesu nebo DAF po světě pouze sedm, vypadá jako z jiného světa či přímo z hvězdných válek. Do Brna jej přivezla jedna z technologických firem, která má uvnitř své předváděcí centrum.
Kuriozní kamion je vybavený šestiválcovým, čtyřventilovým dieselovým motorem s přímým vstřikováním, přeplňováním, chlazený vzduchem, objemem 12,6 litru a výkonem motoru od 381 do 530 koní. Do sériové výroby se však kamion nikdy nedostal.
Své vize proměňoval
Stejně pozoruhodný jako kamion byl i jeho tvůrce. Luigi Colani. Připomíná tak trochu českého génia Járu Cimrmana. Na rozdíl od českého fiktivního génia však byl skutečný a jeho práce reálná. „Svými návrhy překonával dobu,“ shodli se odborníci na design.
Syn kurdského otce a polské maminky se proslavil v Německu, původně vystudoval sochařství a malbu. Studoval i letectví v USA, po válce začal navrhovat sportovní automobily ve Francii.
Stojí za designem vozu Fiat 1100 a troufl si i na formuli 1. S jeho verzí monopostu Eifelland na podvozku March závodil v sedmdesátkách Rolf Stommelen.
Colani spolupracoval i s automobilkami Alfa Romeo, Lancia, Volkswagen a BMW. V roce 1976 představil první letadlo na světě vyrobené z plastového RFB Fanlineru s rotačním motorem Wankel.
Fotoaparát pro Canon i piano pro Krawitze
V roce 1981 jeho vůz Colani 2CV, navržený na bázi Citroën 2CV, vytvořil světový rekord ve spotřebě paliva. Vůz potřeboval jen 1,7 litru benzinu na 100 km.
O tři roky později už génius uchvátil Japonce. Představil jim revoluční design kamery Canon HY-PRO s elektronickým hledáčkem a vyvinul i design pro fotoaparáty Canon s ergonomickým držením. Jeho nápad se používá dodnes u digitálních fotoaparátů řady Canon EOS.
Na přelomu tisíciletí vytvořil futuristický design klavíru Colani Pegasus. Koupili si jej i Lenny Kravitz nebo Prince.
Colani se podílel i na návrhu bankovních terminálů, lahví na vodu, brýlí nebo uniforem pro policii v Hamburku. Colani zemřel po dlouhé a těžké nemoci 16. září 2019 v Karlsruhe.