Lidem shořely vesměs všechny věci. Byli rádi, že zachránili holé životy. Jedno dítko se nadýchalo kouře. Je ale v pořádku.

„Plameny z motorové části se okamžitě rozšířily do celého prostoru pro cestující. Šofér stačil ještě včas zastavit v odstavném pruhu dálnice. Cestující z vozu vyběhli těsně předtím, než jej zcela zničily plameny,“ popsali půlnoční peklo italští záchranáři.

Výkonný ředitel brněnské cestovní kanceláře Gargano Roma Ježek Blesku řekl, že hned hodinu po půlnoci s italskou policií situaci řešil. Karabiniéři totiž po nehodě turisty odvezli na nejbližší odpočívadlo s restaurací.

„Zjistil jsem, že všichni klienti i oba řidiči jsou v pořádku. Jedno dítě se ale nadýchalo kouře, a tak mu italští hasiči a lékaři na čtvrt hodiny dali kyslíkovou masku,“ řekl Ježek.

Turisté zůstali na parkovišti, 450 kilometrů od Gargana, do 10.30. Pak pro ně přijel autobus italského náhradního dopravce. „Do té doby se šofér ze shořelého autobusu o klienty staral. Kupoval jim z peněz cestovní kanceláře jídlo a pití,“ řekl Ježek.

Shořelo všechno kromě 20 zavazadel

Italská policie odtáhla mezitím torzo autobusu do Catolici. Tam ještě šéf cestovky našel dvě desítky zavazadel, které již ze shořelého autobusu italští pracovníci záchranného systému vyhodili s ostatními spálenými věcmi do kontejneru.

Turisté pak pokračovali do letoviska v Garganu, kam dorazili s osmihodinovým zpožděním. Cestovka mezitím zajistila klientům, kterým shořely životně důležité léky Varfarin, Ventolin, inzulin i pilulky na vysoký krevní tlak.

Cestovka koupila nešťastníkům léky i oblečení

Klientům, kteří přišli při požáru o všechny věci, nabídla cestovka ukončení dovolené s vrácením všech peněz a sobotním odjezdem do Česka. „Odjeli čtyři klienti, ostatní zůstali,“ řekl Blesku Ježek.

Lidem, kteří přišli o oblečení, zaplatila cestovka v nedalekém obchodním centru nákup plavek, spodního prádla, triček, šatů a základních věcí pro dovolenou.

„Okamžitě jsme začali jednat s pojišťovnou, u které máme řádně sjednanou odpovědnostní pojistku, o systému co nejrychlejšího a co nejméně problematického uhrazení škod, které klienti utrpěli při přepravě,“ uzavřel Ježek.