Vybudování terminálu je součástí projektu železniční zastávky Starý Lískovec, kterou chystá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v roce 2020 až 2021.
„Po vypracování dokumentace bude možné zahájit soutěž na zhotovitele stavby. Musíme ale také počkat na to, jakým způsobem bude Správa železniční dopravní cesty řešit rekonstrukci trati,“ uvedl primátorův náměstek Richard Mrázek.
Stavbu zdržuje zase Voda z Tetčic
SŽDC chystá elektrizaci a druhou kolej na trati z Brna do Zastávky u Brna. Stavba měla začít už počátkem tisíciletí, ale zdržel ji spolek Voda z Tetčic, který blokuje například i stavbu velkého městského okruhu v Brně.
„Voda z Tetčic dělá velké problémy s rekonstrukcí této trati. My ale věříme, že to SŽDC vyřeší. Na terminálu s potřebnou zastávkou by pak lidé mohli využívat vlak jako rychlé spojení,“ řekl Mrázek. Podle něj se také počítá s točnou pro trolejbusy.
Nové zastávky
Díky dopravnímu terminálu ve Starém Lískovci se zjednoduší cesta lidem, kteří jezdí od Zastávky u Brna a od Střelic do jihozápadní části Brna, kde je univerzitní kampus a nemocnice.
Kromě nové zastávky ve Starém Lískovci má vzniknout i zastávka v Ostopovicích. Po modernizaci a vzniku zastávek bude mít asi dvacetikilometrová trať z Brna do Zastávky u Brna dvě koleje a elektrické vlaky budou moct jezdit rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Nyní jezdí většinou rychlostí 80 kilometrů.
VIDEO: Na pražském Chodově probíhala simulace zásahu u následků výbuchu tlakové lahve uvnitř jedoucího vlaku.