Téměř 880 milionů korun bude stát Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) právě zahájená renovace přibližně 8,5 kilometrů dlouhé části. Výsledkem bude zvýšení rychlosti vlaků ze současných 80 až na 115 km/hod. Podle železnice by vytvoření rychlejší trati stálo ještě mnohem více.

„Navýšení rychlosti vychází ze studie proveditelnosti, kdy se, velmi zjednodušeně řečeno, posuzují přínosy a náklady stavby, tedy celková efektivita. Větší zvýšení rychlosti by si vyžádalo větší investiční náklady, nové přeložky a řešení, což v rámci studie nevycházelo jako ekonomicky efektivní,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Práce na prvním úseku potrvají až do konce července příštího roku. Poté má následovat dalších pět částí trati Brno – Veselí nad Moravou, která bude postupně celá elektrizována.

Nejvyšší náklady budou na část mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem, kde vycházejí na 4,16 miliardy korun. Úsek Nesovice – Kyjov vyjde na 2,69 miliardy korun a Blažovice – Nesovice na 1,53 miliardy korun. Přibližně na miliardu vyjde modernizace stanic v Kyjově a Slavkově u Brna,“ doplnila Šubová.

VIDEO: Modernizace trati 340 mezi Brnem a Veselím začala loni na podzim v železniční stanici ve Veselí nad Moravou, stát bude 1,2 miliardy korun.

Video
Video se připravuje ...

Nádraží ve Veselí nad Moravou prochází modernizací, která potrvá až téměř do konce příštího roku. Hynek Zdeněk