Snad i proto nemohl Stanislav Kysling chybět ani na srazu vyznavačů značky Harley-Davidson v Pasohlávkách na jižní Moravě. Sjelo se jich tam o víkendu z celé Evropy na 8 tisíc, rozložili se na ploše 40 tisíc metrů čtverečních. Poslední evropský sraz této značky se uskutečnil před 14 roky.

Video
Video se připravuje ...

Sobotní příjezd stovky vyslanců evropského srazu vyznavačů značky Harley-Davidson do centra Brna Zdeněk Matyáš

„Je to nádhera, když se sejde tolik vyznavačů krásných motorek z celé Evropy. Nevíte, kam a po čem se dřív dívat,“ ubezpečil Blesk Kysling.

Stovka jezdců z ležení u Pasohlávek vyrazila na Brno. V poledne zaparkovaly nablýskané stroje na náměstí Svobody. A byl u toho i Stanislav, který vysvětlil, proč stará láska nerezaví. „Od dvaceti jsem vyzkoušel všechno včetně harleyů. Ale když firma Polaris v roce 2011 obnovila původní výrobu, vše jsem prodal a koupil nový model. Je to krása,“ prozradil „zamilovaný“ motorkář,  povoláním klempíř a také chovatel včel.

Jakmile ale počasí dovolí, musí načančaná motorka, ze které vytáhne až 200 kilometrů za hodinu, z garáže. A manželka Jitka? „Ženská se s tou vášní musí smířit. Jitka se přidala, takže vyrážíme ven spolu,“ usmívá se Standa. V brněnském klubu Harley-Davidson, který vznikl už v roce 1963, je jediným Indiánem. A zůstane nejspíš navždy.

Video
Video se připravuje ...

Stanislav Kysling (70) z Brna patří do místního klubu harlejářů, sedlá ale zamilovaného Indiana Zdeněk Matyáš

Legenda Indian

Americké motocykly Indian vyráběla společnost Indian Motorcycle International, LLC od roku 1901 ve Springfieldu v Massachusetts. Typickým byly pro její produkty velkoobjemové dvouválcové motory do V a nízký posed jezdce. Továrna v roce 1953 zkrachovala. V roce 2011 koupila práva na výrobu společnost Polaris, o dva roky později uvedla na trh tři modely v tradičním stylu Indian.

Fotogalerie
17 fotografií