Snad i proto nemohl Stanislav Kysling chybět ani na srazu vyznavačů značky Harley-Davidson v Pasohlávkách na jižní Moravě. Sjelo se jich tam o víkendu z celé Evropy na 8 tisíc, rozložili se na ploše 40 tisíc metrů čtverečních. Poslední evropský sraz této značky se uskutečnil před 14 roky.
Sobotní příjezd stovky vyslanců evropského srazu vyznavačů značky Harley-Davidson do centra Brna Zdeněk Matyáš
„Je to nádhera, když se sejde tolik vyznavačů krásných motorek z celé Evropy. Nevíte, kam a po čem se dřív dívat,“ ubezpečil Blesk Kysling.
Stovka jezdců z ležení u Pasohlávek vyrazila na Brno. V poledne zaparkovaly nablýskané stroje na náměstí Svobody. A byl u toho i Stanislav, který vysvětlil, proč stará láska nerezaví. „Od dvaceti jsem vyzkoušel všechno včetně harleyů. Ale když firma Polaris v roce 2011 obnovila původní výrobu, vše jsem prodal a koupil nový model. Je to krása,“ prozradil „zamilovaný“ motorkář, povoláním klempíř a také chovatel včel.
Jakmile ale počasí dovolí, musí načančaná motorka, ze které vytáhne až 200 kilometrů za hodinu, z garáže. A manželka Jitka? „Ženská se s tou vášní musí smířit. Jitka se přidala, takže vyrážíme ven spolu,“ usmívá se Standa. V brněnském klubu Harley-Davidson, který vznikl už v roce 1963, je jediným Indiánem. A zůstane nejspíš navždy.
Stanislav Kysling (70) z Brna patří do místního klubu harlejářů, sedlá ale zamilovaného Indiana Zdeněk Matyáš
Legenda Indian
Americké motocykly Indian vyráběla společnost Indian Motorcycle International, LLC od roku 1901 ve Springfieldu v Massachusetts. Typickým byly pro její produkty velkoobjemové dvouválcové motory do V a nízký posed jezdce. Továrna v roce 1953 zkrachovala. V roce 2011 koupila práva na výrobu společnost Polaris, o dva roky později uvedla na trh tři modely v tradičním stylu Indian.