Brněnské zastupitelstvo sice příchod investora třikrát odmítlo, znovu se mělo jednat za dva týdny a měl se vyřešit problém s aktualizací územního plánu, který by povolil stavět na daném místě logistickou halu. "Jsem zvědavý, jaké pohnutky k tomu Amazon vedly, otázka je, jestli se je někdy dozvíme. Zatím je to čerstvé, a jsme proto zatím opatrní," poznamenal Pospíšil.

Onderka zmínil, že již 24. března posílal přímo evropskému řediteli Timu Collinsovi dopis, v němž ho žádal o vyjádření k dalším plánům v Brně. O den později jej Collinsův kolega Raimund Paetzmann utvrdil, že zájem o Brno trvá v případě, že hlasování zastupitelstvo 15. dubna dopadne úspěšně pro Amazon. Proto dnešní vyjádření, které bylo sděleno pouze médiím, považuje za předčasné.

Šéf koaliční ODS Libor Šťástka se ostře pustil do koaličních kolegů z ČSSD, označil projekt za diletantsky připravený. Právě hlasy ODS scházely na posledním březnové zastupitelstvu, kdy hlasovalo pro Amazon 25 z 55 zastupitelů, přičemž pouze dva ze 14 zástupců ODS. Této straně vadil naposledy rozpor s územním plánem. Taktéž Šťástka odmítl invektivu premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), který označil ODS za hlavního viníka, a vrátil mu ji. Sobotka byl totiž v letech 2002 až 2006 ministrem financí ve vládě, která měla zajistit dálniční sjezd do průmyslové zóny. Předseda ODS Petr Fiala označil za viníka primátora a jeho jednání a upozornil, že pro Amazon nehlasovali zastupitelé napříč celým brněnským politickým spektrem.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) nabízel Amazonu po třetím negativním rozhodnutí brněnského zastupitelstva alternativní pozemky u letiště. "Amazon zatím oficiálně kraji nepotvrdil konec jednání o této lokalitě, nicméně dnešní reakce je pochopitelná, brněnské lokalitě nedůvěřuje. Mrzí mě to. Kraj se bude snažit oslovovat v příštích měsících investory pro zřízení logistického centra u letiště," sdělil ČTK Hašek. U letiště už však sedm let od stavebního povolení zemědělci každoročně osívají pozemek obilím.

Podle starosty středočeské Dobrovíze Martina Šafra Brno přijde o spousty pracovních míst. Do Dobrovíze se na rozdíl od Brna podařilo nakonec Amazon přivést za splnění konkrétních podmínek, v malé obci u ruzyňského letiště bude stát stejně velká distribuční hala, jako měla stát v Brně . "Neznám však přesné důvody, proč (brněnští) zastupitelé takto rozhodli, takže nejde říct, jestli se rozhodli dobře. My však například dosáhneme na obchvat obce, který chceme už 17 let," zmínil Šafr. Brno zase chtělo sjezd z dálnice D1, jehož stavba se teď patrně odsune.

Spokojeni se zprávou Amazonu jsou tři zastupitelé Strany zelených, která jediná byla od začátku bezpodmínečně proti. "Obří distribuční centrum by ucpalo jihovýchod Brna kamiony a udělalo tisícům lidí ze Slatiny a okolí ze života peklo. Stovky špatně placených a dlouhodobě nejistých pracovních míst by za to nestály. Ani přesně nevíme, kolik míst by kvůli Amazonu zaniklo v malých a středních firmách. Z pohledu dlouhodobé prosperity je pro Brno výhodnější, že poslední volné místo v průmyslové zóně můžou využít investoři, kteří přinesou vyšší přidanou hodnotou," řekl zástupce zelených Martin Ander.

Spokojená i jednatelka sdružení Čisté Tuřany Hana Kašpaříková. "Máme velkou radost, doufali jsme v to. Problémy s dopravou na tomto území však stále existují. Požádala jsem o schůzku ministra financí Andreje Babiše, abychom tyto problémy řešili, než přijde nabídka dalšího investora, který by měl zájem zatáhnout do tohoto území další nákladní dopravu," řekla ČTK.