„Další tisíce návštěvníků přišly odpoledne do vozovny ve Slatině, kde jsme pro ně přichystali ukázku našich trolejbusů a autobusů, ukázku dílenského zázemí a udělali jsme i program pro děti," řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Závod 1000 mil československých se pořádal v letech 1933 až 1935 na trase Praha-Bratislava-Praha-Bratislava-Praha. Dvakrát do Bratislavy a zpátky, bez přestávky za téměř běžného provozu ujeli závodníci 1600 km.
Brnem projela legendární Hadimrška, děti nadchla koňská tramvaj Zdeněk Matyáš
Tradici jednoho z nejvýznamnějších závodů československého automobilového sportu se podařilo obnovit jako vzpomínkovou jízdu díky Veteran Car Club Praha.
Nechyběla Hadimrška
Letos se přihlásilo 125 posádek vozů vyrobených do roku 1939. Se startovním číslem 36 se závodu zúčastnila i posádka Technického muzea v Brně, a to s tmavě modrou Tatrou 57 z roku 1932. „Na trati nás zatím nic nepříjemného nepotkalo, užíváme si to,“ svěřil se řidič Martin Kroužek.
Automobil v roce 1932 zakoupil pan Vítězslav Hamerschmied z Moravského Krumlova, Technické muzeum v Brně je v pořadí čtvrtým majitelem vozidla.
Vozy Tatra 57 se vyráběly v letech 1931–1935 v několika provedeních karoserie, celkem jich bylo vyrobeno cca 6000 kusů. Jednalo se o oblíbený, spolehlivý a cenově poměrně dostupný automobil, známý pod lidovým označením „Hadimrška“. V roce 1932 se tento vůz prodával za 24 700 korun.