„Spolupracujeme proto s policií, které předáváme potřebné informace i kamerové záznamy, aby byli pachatelé dopadeni," uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Kromě znečištění souprav je problémem i to, že pomalované tramvaje musejí stáhnout z provozu. „Strategií podniku je, aby posprejované vozy po městě nejezdily. Okamžitě takové vozy stahujeme do vozovny. Pokud si vandalové myslí, že celé město bude obdivovat jejich výtvor a budou slavní, tak nikoli," zdůraznila mluvčí.

Blokli dveře, aby mohli ničit

Kromě sprejování karoserií vozidel vandalové škrábou a leptají okna. Na zastávkách často ničí označníky, čmárají po jízdních řádech nebo je rozřezávají. Poslední drsný útok sprejerů se odehrál znovu v tramvaji číslo 8 v zastávce Masárova.

Podle záběrů z bezpečnostních kamer umístěných ve vozech je patrné, že dvojice výtečníků si v zastávce Masarova v tramvaji číslo 8 zablokovala dveře, aby vůz nemohl odjet, a šla ‚tvořit‘. Během několika málo minut sprejeři počmárali jak interiér dopravního prostředku, tak jeho vnější část,“ upozornila mluvčí policie Andrea Cejnková.

Darebáky nezastavil ani řidič soupravy, kterému dokonce hrozili, že ho posprejují také.

Nebojí se ani trestního stíhání?

Situace na konečné osmičky je nepříjemným překvapením i pro vedení líšeňské radnice. „Těžko říct, o koho jde. V minulých letech jsme podchytili řadu sprejerských skupin a nabídli jim legální plochy. Nejspíš jde o někoho, kdo ignoruje i fakt, že mu hrozí trestní stíhání,“ řekl starosta Břetislav Štefan.  

Náklady na odstraňování škod způsobených vandaly podle Tomaštíkové každoročně rostou, i když je to částečně dáno i růstem cen materiálu a práce. Za loňský rok činily 6,2 milionu korun. Největší škoda bývá na tramvajích, loni dosáhla 2,4 milionu.

VIDEO: Cizinci posprejovali v Brně výtah.

Video
Video se připravuje ...

Cizinci posprejovali v Brně výtah , hrozí jim trestní stíhání Městská policie Brno