„Na osmnáctikilometrové trati mezi Blanskem a Brnem zcela ustane provoz. Úsek čeká oprava kolejí i tunelů,“ informovala Správa železnic (SŽ). Cestující budou muset přesednout na autobusy. Ve špičce bude interval pendlů mezi městy 10 minut, cesta jim ale potrvá o více než čtvrt hodiny déle.

Komplikace ještě znásobí i výluka kolejí mezi hlavním nádražím v Brně a Židenicemi. Právě tudy prochází veškerá doprava na Tišnov, Havlíčkův Brod a Prahu. „Na páteřní lince z Tišnova do Židlochovic a Hutopečí se omezí řada spojů, které nyní jezdí po čtvrt hodinách,“ informoval Jiří Horský z Kordisu, který organizuje dopravu.

K tomu ještě rozkopané Brno

Cestující čekají navíc nepříjemné a zdlouhavé přesuny rozkopaným Brnem, které zároveň na severu města staví velký městský okruh.

Lidé od Blanska se proto náhradními autobusy nesvezou k hlavnímu nádraží. Budou muset vystoupit na Tomkově náměstí nebo na Lesné a odtud pokračovat do svého cíle MHD. „Lze, bohužel, předpokládat, že se jízdní doba linek prodlouží kvůli kyvadlovému provozu na silnici pod tratí,“ připustil Horský.

Lístky na náhradní autobusy si navíc cestující nekoupí na autobusovém nádraží u Grandu, ale budou muset klopýtat přes frekventované křižovatky a koleje do budovy hlavního nádraží.

V létě ještě hůř

V létě je pak kromě mnoha dalších dílčích omezení naplánována i tříměsíční úplná výluka mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami na Pardubicku.

Omezení dopravy znásobí i červnové výluky na trati z Rájce do Skalice nad Svitavou, na kterou naváže v srpnu omezení spojení ze Skalice do Letovic.

VIDEO: Brno plánuje zmodernizovat podchod pod hlavním nádražím.

Video
Video se připravuje ...

Brno plánuje zmodernizovat podchod pod hlavním nádražím KAM Brno

Fotogalerie
9 fotografií