Žádné dělení na městské části, ale pouze historické jádro a zbytek Brna. Tak navrhuje rozdělení zón v rezidentním parkování Žít Brno. „Rezidenti by tak po zakoupení parkovacího oprávnění mohli parkovat v celém městě,“ uvedl radní zodpovědný za dopravu Matěj Hollan (33, Žít Brno).

Žít Brno tak odmítlo dosud preferovaný systém, kdy by rezident mohl za několik stokorun ročně parkovat pouze v okolí svého bydliště. „Všude jinde by musel platit jako mimobrněnský návštěvník,“ upozornil Hollan.

Výjimkou má být historické centrum města, kde se má parkování co nejvíce regulovat. Mimobrněnští mají nadále platit parkovné podle počtu hodin. Žít Brno je chce navíc co nejvíce přimět k využívání P+R parkovišť a parkovacích domů. Hodina parkovného stojí v Brně podle lokality od 30 do 60 korun za hodinu.

VIDEO: Matěj Hollan je v Brně zodpovědný za dopravu. Takto komentoval verdikt soudu ohledně Uberu.

Video
délka: 00:26

Náměstek primátora Brna pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno) v reakci po verdiktu Vrchního soudu v kauze Uber Zdeněk Matyáš