Odměňovat věrnost je v dnešním světě našeho nakupování běžnou věcí. Svých zákazníků si prostřednictvím věrnostních programů cení obchodní řetězce, gastronomická zařízení či čerpací stanice. Tento fenomén se v moderním pojetí zrodil v 18. století v hlavách amerických obchodníků, kteří odměňovali své zákazníky měděnými žetony směnitelnými za zboží. O století později přišly první papírové kartičky, známky, kupony nebo ještě později systém „buy now, pay later“ (neboli „kup teď, zaplať později“).

První věrnostní kartou na světě, platnou v celých USA, byla kartička vydaná aerolinkami American Airlines, která sloužila především k platbám za letenky pro služební cesty. Společnost se navíc ve 30. letech minulého století dohodla s ostatními tamními leteckými společnostmi na spuštění univerzální úvěrové karty. Jak to fungovalo? Kdo si nabil za 500 dolarů, zaplatil jen 425.

Sleva za loajalitu klidně i 90 %. Kde se vzaly a co dnes umí věrnostní programy
Autor: Shell

Do Česka vtrhly věrnostní programy plnou silou až po revolučním roce 1989, kdy se ve velkém rozjely mechanismy odměňování stálých zákazníků po vzoru ze Západu. Bonusové programy se u nás těší stále větší oblibě v oblasti obchodu i služeb. Ty nejmodernější z nich umí nabídnout pestrou škálu výhod, jakými jsou slevy a úspora financí, ale také například širší nabídka služeb i zboží či více benefitů.

Jak takový věrnostní program může fungovat? Třeba program dostupný na čerpacích stanicích Shell nazvaný Shell ClubSmart umožňuje svým věrným členům sbírat body, s nimiž mohou získat slevu až 90 % na celý nákup. Nebo je vyměnit za poukázky do vybraných kamenných i internetových obchodů. A ti zákazníci, kteří své body nechtějí využít pro své potřeby, s nimi mohou přispět na charitativní projekty Nadačního fondu Kapka naděje.

S appkou ještě více

Současnost velí k ještě větší dynamice rozvoje a v případě věrnostních programů to platí dvojnásob. Kartička je už jen jednou z variant, moderní verzí jsou aplikace. V případě Shell ClubSmart taková appka obohatí své uživatele nejen o výhodné slevy a odměny, ale dokáže i personalizovat slevy na palivo a další zboží podle oblíbených produktů zákazníka. Pomůže také s hledáním nejbližší čerpačky v okolí nebo umožní platit za tankování přímo z auta. Body nastřádané u Shellu mohou zákazníci využít až tři roky.

S každým tankováním získáváte Shell ClubSmart body
Autor: Shell

Věrnostní program Shell ClubSmart si aktuálně připravil pro své členy speciální nabídku. Do 11. února 2024 si zákazníci po načtení věrnostní karty u pokladny mohou vychutnat předbalenou bagetu nebo kávu Shell Café s 20% slevou nebo dopřát svému vozu některý z prémiových mycích programů Shell se slevou 30 %.

Pro uživatele aplikace si společnost Shell připravila ještě jednu výhodu navíc – slevu 2 Kč na litr prémiového paliva Shell V-Power, kterou je možné využít také do 11. 2. 2024. Existuje zkrátka milión důvodů, proč být členem Shell ClubSmart.

Zjistěte více informací o aktuální akci pro členy Shell ClubSmart zde.