Když se řekne optimalizace pro vyhledávače…

Optimalizace pro vyhledávače je komplexní proces, který spočívá v množství dílčích aktivit. Ty se provádí přímo na webu (on-page optimalizace) i mimo něj (on-page optimalizace). 

Bez ohledu nato, jestli se chystáte optimalizovat e-shop nebo stránky s nabídkou služeb, musíte v první řadě pochopit, jak relevantní uživatelé hledají vaše produkty či služby. S tím vám pomůže analýza klíčových slov. Můžete se do ní pustit s pomocí nástrojů jako Google Keyword Planner (Plánovač klíčových slov pro Google Ads), Marketing Miner, Collabim apod.

Jakmile dáte dohromady důležitá klíčová slova a seřadíte je do tematických skupin, můžete se pustit do úpravy vstupních stránek. Řiďte se základním pravidlem – pro každý vstupní dotaz připravte jednu vstupní stránku, na kterou se návštěvníci prokliknou přes vyhledávač. 

V praxi to znamená, že pokud například prodáváte dětská kola a koloběžky, vytvořte pro obě kategorie samostatné stránky. Podstatné je návštěvníkům naservírovat to, co skutečně hledají. 

Tvorba zpětných odkazů     

V oboru internetového marketingu se dlouhodobě tvrdí, že „obsah je král“. Je to pravda, ale aby mohl vládnout, potřebuje království. V kontextu optimalizace pro vyhledávače si pod ním můžete představit tvorbu zpětných odkazů neboli linkbuilding.     

Budování odkazového profilu je pro zlepšení pozic webu ve výsledcích organického vyhledávání zásadní. Zpětné odkazy musí přibývat dlouhodobě a „přirozeně“, tedy v adekvátním množství a na tematicky relevantních webech či v logickém kontextu.

Optimalizaci pro vyhledávače vám usnadní PR Yard

Vyladění textů na webu je vesměs jednorázová akce. Zvládnete to sami, případně v tandemu se zkušeným copywriterem či SEO konzultantem. Odkazový profil však za jediný víkend nevytvoříte. Shánění zpětných odkazů je časově náročnější – budete muset oslovit tématické weby a další média, která umožňují publikaci placených článků.

Spoustu času i starostí vám ušetří platforma PR Yard. V katalogu čítajícím ohromné množství ověřených českých i zahraničních webů s přirozeným odkazovým profilem rychle dohledáte vhodná místa pro publikaci – a díky automatizovanému procesu hromadně oslovíte publishery. PR články se zpětnými odkazy vám pomůžou k lepším pozicím ve výsledcích vyhledávání a nejen to – spoustu návštěvníků možná přivedou na přímo.