Užívejte vitamin B

„Kombinace vitaminů B1, B6 a B12 zlepšuje metabolismus a regeneraci nervových vláken. Zároveň, pokud se přijímají ve vyšších dávkách, zvyšují protibolestivý účinek léků ze skupiny nesteroidních antirevmatik,analgetik, a přinášejí tak úlevu od bolesti,“ vysvětluje MUDr. Hynek Lachmann, neurolog z FN Motol.

Správně se oblečte

Platí zásada: oblékejte se s ohledem na počasí. S nedostatkem oblečení totiž můžete prochladnout, s příliš mnoha vrstvami se zase zpotíte a následným ofouknutím se nachladíte. Oboje to vede k prochladnutí svalů či kloubů. V kombinaci s potem totiž svaly a páteř »nastydnou« a můžete se propracovat až k blokádě.

Nečekejte, že bolest sama poleví

Nespoléhejte na to, že bolest sama přejde. A v žádném případě se nesnažte bolest rozhýbat. Naordinujte si klidový režim a suché teplo a vyvarujte se horké vany. Ta vám v první chvíli uleví, ale pokud záda zase prochladnou, nemuseli byste se už narovnat. Skvělým pomocníkem vám bude chlupatý ledvinový pás nebo nahřívací polštářky.

Kdy k lékaři

„Pokud nepomůže klidový režim ani léky, přidá se teplota, navštivte co nejdříve praktického lékaře. Poradí vám, jak postupovat v léčbě a vyloučí jiné závažnější zdroje bolesti zad, např. zánět ledvin,“doplňuje MUDr. Lachmann.

Navštivte fyzioterapeuta

Pokud na záda trpíte častěji, raději nic neodkládejte a objednejte se k fyzioterapeutovi. Ten celé vaše tělo pečlivě zkontroluje a doporučí vám, co dál.

Unikátní cvičení

Jako výborná prevence se ukázala metoda SM systém. Jde o princip cvičení se speciálním elastickým lanem. Dochází při něm k protahování a aktivaci svalových řetězců, které zužují obvod pasu a protahují tělo směrem vzhůru. Cvičení je vhodné pro všechny věkové skupiny.

Tři rady, jak si neuhnat housera

Snažte se stát s jednou nohou vpředu a druhou vzadu. Takto můžete přenášet váhu na nohy a šetřit si záda před zbytečným zatěžováním. Nezapomeňte na narovnaná záda.

Tři rady, jak si neuhnat housera

Při nošení nákupu nebo jiných předmětů v rukou se snažte rozložit zátěž na obě strany rovnoměrně. Nezapomínejte hlavně na narovnaná záda.

Tři rady, jak si neuhnat housera

Při zvedání například přepravek, pytlů nebo jiných těžkých předmětů si vždy dřepněte. Hřbet držte rovný a zátěž zvedejte nohama, ne zádovými svaly.

Tři rady, jak si neuhnat housera