„Syn je velmi kreativní, doufám, že paní učitelka taky,“ píše maminka, která domácí úkol sdílela. „Geniální! Tipuji, že autor správné názvy znal, a banality ho nebavily, tak se musel nějak pobavit sám,“ chválila kloučka jedna ze sledujících. Stejně se vyjádřil i pedagog Robert Čapek alias Líný učitel, který vytrvale tepe nešvary českého školství. „Žáček skvěle vyřešil domácí úkol. Doufám, že z toho bude paní učitelka mít radost,“ napsal k příspěvku maminky.

Je to zábavné

Vtipný pohled školáka ocenila také učitelka prvního stupně základní školy Markéta Zelená. Malého kreativce by ale zároveň požádala o doplnění. „Jako učitelka bych žáka pochválila za splnění, pravděpodobně sdílela se zbytkem třídy jako zábavný  způsob vypracování, ale zároveň si jinak, třeba slovně, ověřila, že geometrická tělesa zná a neudělal to, jen aby se vyhnul původnímu smyslu tohoto úkolu,“ vysvětluje pro Blesk.cz Markéta Zelená.

Zadání je však podle zkušené pedagožky srozumitelné. „Jistě to nebylo poprvé, kdy děti takový úkol dostaly. Mohlo být samozřejmě přesnější (např. napiš názvy geometrických těles), ale myslím, že i pro děti bylo dost jasné, co autor zadáním zamýšlel. Každopádně splnil úkol podle zadání, takže nemůže být jakkoliv negativně hodnocen,“ uzavírá Markéta Zelená.

Děti mají fantazii, říká metodička

Obrázek domácího úkolu příjemně překvapil i metodičku společnosti Scio Jindru Plamitzerovou, která v minulosti působila jako učitelka a ředitelka ŽŠ. „U dětí mne stále znovu a znovu udivuje, jak kreativní jsou a jak i ke zdánlivě jednoznačnému školnímu zadání dokážou přistoupit s fantazií a originálním návrhem řešení,“ popisuje Plamitzerová.

Klučina podle ní ale zároveň prokázal, že k úkolu přistoupil zodpovědně a použil vhodnou strategii. „Tělesa pojmenoval po svém, ale současně v nabízených kombinacích nezaváhal a správně vyřešil jejich složení. Doufejme, že originální přístup k řešení úlohy vyvolal jen úsměv na tváři pedagoga a nevedl k nepřiměřenému ohodnocení známkou,“ dodává odbornice, podle níž je v takovém případě možné využít i jiné hodnocení.

„Například slovní hodnocení umožňuje učiteli, nejen v podobných případech, jednak ocenit žákovu kreativitu a originální myšlenkově správné řešení, ale zároveň ho v případě záměru upozornit, že je třeba se na úkol podívat znovu, použít geometrické pojmy a podobně.“

 

Video
Video se připravuje ...

Žák chtěl zabít učitelku, protože mu sebrala herní konzoli. Policie

Fotogalerie
4 fotografie