Ačkoli je čas vysílání Kalendária na České televizi stále stejný – v neděli od 9:45 do 10:00 – počet pravidelných diváků se značně navýšil. Zatímco na konci února jich bylo 363 tisíc, v závěru března jich bylo už 433 tisíc, tedy skoro o sto tisíc více. Za neobvyklým nárůstem sledovanosti stojí Kotkovy urážky oblíbené moderátorky Saskie Burešové, které zazněly v primáckém pořadu Máme rádi Česko.

Nechtěný efekt reklamy

„Z psychologického hlediska to mělo pro pořad Kalendárium tento nechtěný efekt reklamy. Vyvolalo to všechno, co je cílem reklamy. Vzbudilo to pozornost, vyvolalo velké a jiskřivé emoce,“ soudí o sporu obou slavných tváří docentka Jitka Vysekalová.

Na jedné straně může být podle zkušené odbornice negativní reklama velmi efektivní nástroj, na druhou stranu může působit i kontraproduktivně. To ale nebyl tento případ.„Tady to vzbudilo zájem o pořad, o který by určitá skupina lidí zájem jinak neměla, protože Kalendárium má podle mého názoru své stálé diváky. Jde o to, zda teď, když se ta sledovanost zvýšila, to bude mít i nějaké trvání,“ vysvětluje Vysekalová.

Soudí ale, že spíše o nic dlouhodobého nepůjde. „Protože může jít jen o zvědavost. Ano, teď v tuto chvíli to zaujalo, ale lidé, kteří o tento typ pořadů nemají trvalý zájem, tak se k němu vracet nebudou,“ dodala.

Kotkova nevychovanost

Odbornice na marketingové strategie se zamyslela i nad způsobem komunikace Vojty Kotka.  Ten ve spojitosti s Burešovou použil výraz transgender lidé. „Podle mého názoru od pana Kotka to byla naprostá nevychovanost a naprosto nevhodné chování. Ale bohužel jsou to trendy, které se ve společnosti objevují, jako neúcta ke stáří, neúcta k lidem, kteří už něco dokázali, zbožštění mládí ve smyslu- já jsem teď v kurzu, takže můžu všechno. Na mne to jeho vystoupení působilo velmi negativně,“ uzavřela expertka.

Bez urážky Zuzany Bubílkové: Zneuctěná Saskia a zakázaný Nohavica

Video
Video se připravuje ...

Bez urážky Zuzany Bubílkové: Zneuctěná Saskia a zakázaný Nohavica Zuzana Bubílková

Fotogalerie
11 fotografií