Aktivita, která v doslovném překladu znamená „severská chůze“, k nám opravdu ze severu přišla. A to přímo z finských Helsinek, kde chůzi s holemi využívali jako letní přípravu běžci na lyžích.

Nordic walking je kondiční aktivita, která vyhovuje opravdu každému bez rozdílu věku, pohlaví i momentální fyzické kondice. Sportovní chůzi se speciálními holemi můžete navíc provozovat v jakémkoliv terénu: v horách, ve městě nebo třeba i na pláži. Zároveň se nemusíte bát o své klouby a záda, protože severská chůze nezatěžuje při jiných sportech nadměrně disponované partie.

Prospívá celému tělu

Chůze s holemi navíc zlepšuje okysličování organizmu, srdeční činnost, krevní oběh, aktivuje metabolizmus a v neposlední řadě také vede k snazšímu odbourávání stresu. Během chůze s holemi se vaše tepová frekvence nachází v oblasti, která je bezpečná a lze se v ní dlouhé hodiny cítit dobře. I přesto je však spotřeba energie velmi vysoká, stoupá až o 40 %.

Pomohu instruktoři
Nordic walking lze provozovat všude - v přírodě i ve městě

Pokud chcete nordic walking vyzkoušet, můžete využít služeb profesionálního instruktora, který vám vysvětlí správnou techniku a doporučí vhodný tréninkový plán. „S nordic walkingem lze začít při jednom z mnoha center nordic walkingu, kde pracují odborní instruktoři,“ vysvětluje hlavní školitelka České asociace Nordic Walking, Markéta Matušíková. Podle jejích slov je severská chůze ideální podporou při redukci váhy a celkového zlepšování fyzické kondice.

Tipy na výbavu

Jediné, co si pro severskou chůzi budete muset pořídit, jsou nordic walkingové hole. Důležitá je jejich správná délka. Tu poznáte podle své ruky, která by v klidném postoji správně měla svírat v lokti pravý úhel. Správnou délku holí si také můžete vypočítat násobkem výšky své postavy číslem 0,68. Vybírat můžete buď hole teleskopické, které jsou skládací nebo hole s pevnou délkou.

Fotogalerie
3 fotografie