Průzkum společnosti Kantar pro Českou spořitelnu se tentokrát podíval i na emoční stránku nakupování na internetu a konkrétně u tří kategorií (oblečení a obuv, potraviny a elektronika) agentura zjišťovala, jaké pocity online nákupy přinášejí.

Každý desátý nakupující si to vyloženě užívá a dalších přibližně 40 % (u potrvin 30 %) nákupy na internetu „docela baví“ (u žen ještě o fous více, zvláště, podle očekávání, nákupy něčeho na sebe, ale také potravin). Další necelá polovina k nim má neutrální postoj a vyloženě jako nepříjemnou povinnost, kterou je prostě potřeba splnit, nákup v e-shopu bere 7 – 12 % dotázaných (nejhůře si tady vedly potraviny).

Co nejčastěji nakupujeme na internetu?

Není přitom bez zajímavosti, že podle studie Lifestyle 2018 nakupování obecně baví pouze třetinu Čechů. Pořídit věci v online prostředí tedy přináší podstatně pozitivnější emoce než nákup v kamenné prodejně.

Pocity při nákupu

Bezmála polovina Čechů, přesně 41 % nakupujících online, rozhodně ocení osobní přístup, například když je jejich oblíbené e-shopy oslovují jménem, vytvářejí speciální nabídku na základě předchozích nákupů apod. (o něco více ženy a mladší ročníky). Další bezmála polovinu to potěší občas, podle situace, a jen každému desátému je to vyloženě nepříjemné.