Průzkum společnosti Kantar pro Českou spořitelnu se tentokrát podíval i na emoční stránku nakupování na internetu a konkrétně u tří kategorií (oblečení a obuv, potraviny a elektronika) agentura zjišťovala, jaké pocity online nákupy přinášejí.

Každý desátý nakupující si to vyloženě užívá a dalších přibližně 40 % (u potrvin 30 %) nákupy na internetu „docela baví“ (u žen ještě o fous více, zvláště, podle očekávání, nákupy něčeho na sebe, ale také potravin). Další necelá polovina k nim má neutrální postoj a vyloženě jako nepříjemnou povinnost, kterou je prostě potřeba splnit, nákup v e-shopu bere 7 – 12 % dotázaných (nejhůře si tady vedly potraviny).

 Co nejčastěji nakupujeme na internetu?
Co nejčastěji nakupujeme na internetu?

Není přitom bez zajímavosti, že podle studie Lifestyle 2018 nakupování obecně baví pouze třetinu Čechů. Pořídit věci v online prostředí tedy přináší podstatně pozitivnější emoce než nákup v kamenné prodejně.

Pocity při nákupu

Bezmála polovina Čechů, přesně 41 % nakupujících online, rozhodně ocení osobní přístup, například když je jejich oblíbené e-shopy oslovují jménem, vytvářejí speciální nabídku na základě předchozích nákupů apod. (o něco více ženy a mladší ročníky). Další bezmála polovinu to potěší občas, podle situace, a jen každému desátému je to vyloženě nepříjemné.

Pocity při nakupování on-line.