1. Máme rádi, když nemusíme nic řešit

Ideální vztah klienta s pojišťovnou je takový, že po sobě navzájem nic nechtějí. Pojišťovna si neúčtuje moc peněz a ideální klient nebourá. Něco na tom bude, protože pojistnou událost řešilo někdy 68 % Čechů; z toho ale 40 % maximálně dvě za celý život. Buď na špatnou zkušenost už stihli zapomenout, nebo jsou české pojišťovny opravdu tak dobré.

2. Cena pojištění, aneb chci slevu zadarmo

Díky srovnávačům zboží je cena pojištění v tuzemsku velmi nízká. Vy si tak můžete během několika vteřin porovnat nabídky desítek pojišťoven a vybrat tu nejlevnější. Češi milují slevy. "Celých čtyřicet procent lidí si vybírá pojišťovnu tak, aby měli pojištění co nejlevnější. Nezajímají je nadstandardní služby ani výška limitu pojistného," říká David Holý ze společnosti ePojisteni.cz.

3. Šílenců na silnicích je méně, než tvrdí pan Huml

Jednou za čas proletí českými televizemi vlna nahánění silničních pirátů a dopravní "experti" se v dramatických vstupech předhánějí se svými vizemi budoucnosti dopravy. Faktem je, že víc jak 5 pojistných událostí řešilo někdy jen 5 % dotázaných. Piráti tak buď ve skutečnosti nebourají, nebo mají dostatečný limit plnění.

4. Úroveň služeb roste i navzdory zákazníkům

Ačkoliv polovinu lidí nezajímají nadstandardní služby k jejich povinnému ručení, pojišťovny je stále nabízí. Spokojeni jsou s nimi totiž hlavně ti, kterým svoje auto nabouráte. Když vám někdo vyřadí auto na 14 dní z provozu, je celkem fajn dostat z půjčovny náhradní.

5. Pojišťovny jsou pod drobnohledem

České pojišťovny si nějaké zásadní kiksy prostě nedovolí už z toho důvodu, že nad nimi bdí bystré oko České národní banky - a to je instituce, kterou si nechce proti sobě poštvat nikdo.