Příkladem je pan Karel Novák. Před pěti lety si nechal pojistit domácnost. Byl důkladný a do pojistky zahrnul všechny cenné věci. Od té doby si ale pořídil spoustu nového vybavení – sedací soupravu, televizi, nábytek do pracovny a počítač. Hodnota jeho majetku tím zásadně vzrostla. Zhruba polovina zařízení bytu byla nedávno zasažena požárem.
Pan Karel najednou zjistil, že od pojišťovny dostane finanční náhradu vyčíslenou na hodnotu zařízení domácnosti stanovenou před pěti lety. Stará pojistka ho tedy připravila skoro o sto tisíc!
Problém takzvaného podpojištění majetku vyjde najevo při vyřizování pojistné události ve více než deseti případech ze sta. „Lidé si sice majetek pojistí, ale zapomínají, že smlouvu je potřeba aktualizovat v návaznosti na to, jak hodnota majetku narůstá,“ říká ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.
Když si tedy koupíte třeba novou kuchyň se spotřebiči, hodnota bytu vzroste, což by se mělo promítnout i pojistné částky v pojistné smlouvě. Proto je dobré vždy kontaktovat vaši pojišťovnu a uzavřít novou pojistnou smlouvu.