Právě tvary proudové mřížky F2 se staly inspirací designérů Mitsubishi. Jestli se vám tahle asociace nepodaří ani na druhý pohled, nesmutněte, rozhodně "naskočí" ve chvíli, kdy usednete za volant a pořádně se rozjedete.

Blesk si to vyzkoušel na trase plné serpentin nedaleko Barcelony. Lancer Sportback a jeho sportovní verze Ralliart jsou tu pro ty, kterým srdce tluče pro sporťák, ale rozum velí, sáhnout po něčem praktičtějším.

Takže sporťák, ale zároveň postačující prostor na zadních sedadlech (i pro hlavu), ucházející kufr (od 344 l) a pár praktických vychytávek v jinak stylově strohém sportovním interiéru. Ten je na první pohled charakterizován tříramenným volantem a sedadly, která vás udrží i když to do zatáčky trošku přešvihnete...

Nemusíte se bát, podvozek se opravdu vyvedl, a tak je chování auta právě v zatáčkách na jedničku. Blesk to vyzkoušel v serpentinách, kde se jezdí Katalánská rallye. Na rozdíl od našich žaludků si mitsubishi libovalo... Jedničku dostává manuální i automatická převodovka i brzdy.

Devátá generace Lanceru má k dispozici pětistupňovou a šestistupňovou manuální převodovku, čtyřstupňový automat a bezstupňovou automatickou převodovku CVT.


Praktické maličkosti:
! kapsy na dveřích o velikosti A4 s držáky na lahve

! přední středová opěrka rukou s prostorem a třeba i držáčkem na kapesníky,
přihrádkou na mobil a velkou

! schránkou až na 10 CD


Ceny a motorizace:
1.5 MIVEC 5MT, 109 k – od 449 900 Kč

1.5 MIVEC 4AT, 109 k – od 549 900 Kč

1.8 MIVEC 5MT, 143 k – od 469 900 Kč

1.8 MIVEC CVT (bezstupňový automat), 143 k – od 619 900 Kč

2.0 DI-D 6MT,140 k – od 529 900 Kč