Zatím jsme ji znali jen z autosalonu a fotografií, ale teď jsme měli možnost sednout za volant a zjistit, jaká opravdu je. Nová Fabia combi II slibovala hodně místa, výkon a pohodlí. Je to pravda? Blesk to vyzkoušel na trase, kterou tisíce Čechů znají jako své boty: Praha - Split. První dojem po převzetí vozu byl velice dobrý. Červená barva v kombinaci s černým olemováním okének autu sluší. Ani záď nepůsobila tak mohutným dojmem jako při statické prohlídce auta na autosalonu ve Frankfurtu. K testu jsme získali model s motorem 1.9 TDI, který už známe z jiných škodovek. Nepřekvapil tedy jeho dunivý zvuk při nastartování, který se pozvolna s ohřívajícím se motorem kultivoval. Již první desítky kilometrů ukázaly, že si i s tímhle autem dokážeme dobře poradit. Když bylo třeba předjet, nedostali jsme se do žádných problémů. Protože zima dorazila dřív do celé Evropy, jelo se skoro 900 km po mokré, místy dokonce zasněžené dálnici. Suchá dálnice se poprvé objevila až po projetí tunelem Sveti Rok, tam také teplota začala stoupat nad nulu.


Poznatky z jízdy: * S motorem 1.9 TDI jde o rychlé a úsporné auto. Jízdní průměr byl 110 km/hod. a spotřeba těsně pod 7 litrů. Auto však bylo kromě řidiče a jednoho malého kufru prázdné, v létě se určitě poveze více a spotřeba stoupne, navíc se bude popojízdět v kolonách; my jsme jeli plynule. * S autem se jede nejpříjemněji do cca 120 km/hod., pak začne do kabiny trochu pronikat hučení od motoru, naopak aerodynamický hluk je zanedbatelný. * Kvůli tomu, že je auto poměrně úzké a docela vysoké, musí si řidič dávat pozor na boční vítr, což jsme zaznamenali na některých úsecích jadranské magistrály po vyjetí z tunelu. * Podvozek je spíše tvrdší, zřejmě změkne, pokud bude kufr naložený. Takto jsme některé hrboly docela pociťovali, naopak díky tomu auto oplývá na svou kategorii nebývalou jistotou při rychlejších průjezdech zatáček. * K ovládacím prvkům sezení (sedí se výše než v předchozí fabii a také výhled je lepší) nelze říci nic nového. Je to totiž stejné jako v roomsteru a krátké fabii.