Jak je poznat?
● Bude mít zašedlé nebo naopak čerstvě regenerátorem nastříkané plasty.
● Pod sundaným plastem bude jemný jíl nebo písek.
● Vysušené bahno bude v brzdičích a hlavách kol.
● Pokud bude mít nové zátky odvodnění dveří / prahů / podélníků, sundejte je a podívejte se dovnitř endoskopem.
● Podívejte se na šrouby sedaček – čerstvé škrábance ukazují na to, že sedadla se nedávno vyndavala.
● Světla jsou zamlžená zevnitř.
● Bahno bude za gumovými těsněními dveří a kapot.
● Je navlhlá zvuková izolace
● Vlhkost na konci bezpečnostních pásů.
● Auto bude »vyvoněné«, aby se přerazil zápach zatuchliny, nebo případně v něm bude plíseň prostě cítit.
Co u takového o u takového auta hrozí?
● Záplavová voda s sebou nese jemňoučký písek a jíl, který působí jako abrazivum, které poškodí ložiska, homokinetické klouby, kluzná uložení a pravděpodobně i ojniční pánve, převodovku a výstelku válců.
● Druhý aspekt je elektrika – palubní síť je pod napětím a je plná kontaktních dvojic. Voda v kontaktech působí jednak jejich oxidaci, jednak vlivem elektrolýzy i erozi povrchu kontaktů. Vlhkost některé senzory (třeba váhu vzduchu) úplně zničí.
● Všechny porézní materiály do sebe natáhnou vlhkost, které je plná obsahu z vypláchnutých žump, septiků a čističek. To se nedá odstranit a netýká se to jen koberců a sedadel, ale i tlumicích materiálů, ale i výplní a dutých částí karoserie.
● Pokud se kal dostane i do provozních náplní, v oleji bude (krom toho, že ucpe menší kanálky a filtry) působit jako jemná brusná pasta. V palivu zničí čerpadla a vstřiky, v chladicí kapalině ucpe chladič a výměníky, v brzdové kapalině způsobí zadření pístků brzdičů, a navíc voda prudce sníží bod varu, takže při ostřejším zabrzdění vznikne v brzdovém válci pára a brzdy ztratí veškerý účinek.
Jak zvládnout smyk přední nápravy?