Jen těžko bude konkurence hledat vady na novém Hyundai i30. Redaktor Blesku měl minulý týden jako první novinář možnost auto, které se zřejmě již na konci příštího roku bude vyrábět v nové továrně v Nošovicích, nastartovat a zkusit, jak jezdí. Přestože se jednalo o auto z ověřovací série, vyrobené pochopitelně v mateřskému závodě Hyundai v Koreji, kvalita zpracování dílů jak zvenku, tak i uvnitř byla na velice dobré úrovni. Prvním dojmem po nastoupení do auta byla jeho prostornost. Pozici za volantem jsme si našli velice dobře i díky výškově a podélně nastavitelnému volantu. Přitom za řidičem (186 cm) zbylo ještě dostatek místa pro stejně velkého cestujícího. Až na malé drobnosti jsme nenašli nic negativního. Zato jsme objevili dostatek menších úložných prostor, a dokonce není problém vzít s sebou do kabiny i láhev s pitím o objemu 1,5 litru. Kufr je slušně velký a pod jeho dnem se skrývá plnohodnotná rezerva a pár přihrádek na rukavice, škrabku a další potřeby. Modré podsvícení přístrojů působilo příjemně. Pod kapotou zkoušeného vozu pracoval základní dieselový motor, který naprosto dostačuje pro klidnou, ale poměrně svižnou jízdu. Kladem by měla být i jeho malá "žíznivost". Podvozek se nám zdál naladěný měkčeji než u "sesterského" slovenského vozu Kia Cee´d. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů probíhalo hladce, posilovač řízení s proměnlivým účinkem je nastaven tak akorát jak pro parkování, tak i pro jízdu.
´Čechokorejec´ je sympaťák
Zpět
na
Nový vůz Hyundai i30 je zkrátka trefa do černého. Prostorný, klidný a zároveň svižný. Kladem je i jeho malá žíznivost