Na trůnu nejhezčí Škody Octavia střídá letošní novinka Scout dosud panující model RS. Takový je verdikt Blesku po týdenním testu tohoto vozu, při kterém jsme pochopitelně vzali v úvahu názory i dalších lidí - laiků i odborníků. Octavia Scout vychází z kombi verze 4x4. Tudíž je v ní stejně místa, má stejně velký kufr, oproti ní má však zvýšený podvozek. Hlavně se ale odlišuje plastovými ochrannými prvky na spodní části karoserie. Ti, kdo jejich konkrétní tvary navrhovali, si určitě zaslouží pochvalu. I za to, že vyznávali zásadu: Méně někdy znamená více. Blatníky mají poměrně skromné lemy, také na prazích moc plastu není. Jen nárazníky vypadají mohutně. Nám se zdálo, že prvotní inspirací bylo Audi A6, allroad první generace. Uvnitř už tolik designérských počinů vidět není. Nebýt často zpochybňovaného madla na palubní desce před spolujezdcem, vypadalo by to kolem předních sedadel velice podobně jako v interiéru Octavie RS. Použity jsou stejné ozdobné lišty, stejné sportovní pedály... Po nastartování nás překvapil příjemně utlumený zvuk v jiných octaviích nepříjemně hlučného turbodieselu. Při jízdě je samozřejmě poznat, že vůz má výše těžiště, a tudíž se v zatáčkách poněkud více naklání. Ne však tolik, že by z toho řidič měl nepříjemné pocity. Na rozbitých venkovských silnicích se jezdilo v pohodě. Podvozek si bez problémů poradí i s největším výtlukem. I do lesa po cestě s vyjetými kolejemi od traktorů to jde docela dobře. Plusy: - skvělý vzhled - velkorysý prostor pro cestující a zavazadla - kvalitní tlumení nerovností Minusy: - sportovní pedály, které příliš neladí se zaměřením auta - skromnější základní výbava