Sedm svislých širokých pruhů na přídi vozu a čtyři poměrně malá písmenka nad nimi. I tohle stačí, aby každý poznal, v které továrně tohle auto stvořili. Jeep Compass, který Nedělní Blesk testoval, se trochu odlišuje od většiny ostatních modelů slavné značky. I když terén pro něj není tak úplně neznámým působištěm, daleko častěji se s ním zřejmě setkáte na silnicích a především ve městě. Určení vozu "hlavně pro mladé" napovídá třeba tento malý detail: Z vnitřního obložení pátých dveří se dají vyklopit výkonné reproduktory. Efektně působí velká stříbrná lišta na zadním nárazníku s vytlačeným názvem modelu. Naopak méně působivá je kvalita plastů použitých v interiéru. Nejenže jsou tvrdé, ale působí levně a některé tvary (např. reproduktorů) u řidiče a spolujezdce vyvolávají vzpomínky na kazeťáky z časů socialismu. Pod kapotou měl Jeep Compass dvoulitrový turbodiesel z produkce VW, což je pro jízdu po městě optimální volba. Pouze za studena je hlučný, pak ztichne, čemuž na silnici pomůže i nabídka šesti rychlostí. Dostatečnou sílu i krouticí moment má i v terénu, kde toho "městský jeep" s pohonem čtyř kol i zvládne hodně. V přírodě ho ale limituje nižší světlá výška, než mají klasické "terénní jeepy", a konstrukce nárazníků, které nedovolují velké nájezdové úhly. V terénu se určitě neztratíte i díky kompasu na displeji, moc věcí s sebou na výpravu ale vzít nemůžete. Kufr je totiž poměrně malý.


Jeep Compass 2,0 CRD Limited Max. rychlost: 189 km/hod. Spotřeba: 6,5 l/100 km Zavazadlový prostor: 334 l Cena: od 799 000 Kč