Už první setkání s kamiqem nám napověděla, že má spoustu zbraní, kterými může konkurenci porazit. Na první pohled je znát spojitost se scalou. Silueta karoserie je velmi podobná včetně bočních prolisů nebo okének v zadním sloupku. Kamiq je vysoký 1531 mm a scalu přerůstá o 60 mm. Jenže 39 mm má na svědomí vyšší světlost, takže na karoserii zbývá jen lehce přes dva centimetry.
Alespoň nepůsobí uměle nafouknutý a odlehčenou vizáž mu dodávají i velké výřezy pro kola – kamiq má totiž pneumatiky s větším průměrem. Vzhledem k výše ukotveným sedadlům se do něj příjemně nastupuje. Přestože má kamiq oproti scale o centimetr kratší rozvor, uvnitř to není znát. Máme kolem sebe dostatek místa ve všech směrech. Před koleny zhruba stejně a nad hlavou přibližně o centimetr více.
Useknutá zadní část může za to, že je kamiq dlouhý jen 4241 mm, a objem zavazadelníku se proti scale zmenšil na 400 litrů. V porovnání s konkurencí jde však o jeden z nejprostornějších modelů v segmentu.
Jezdí úsporně i tiše
Vyzkoušeli jsme všechny motorizace, které se startem prodejů budou v nabídce: zážehový tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových verzích a čtyřválcový turbodiesel 1.6 TDI. Nejsilnější agregát 1.5 TSI/110 kW s manuální nebo automatickou převodovkou se do výroby dostane později.
Pro první část trasy si bereme základní agregát 1.0 TSI. Je výborně odhlučněný, jen si přede a v zátěži nevydává rušivý zvuk. Rozjíždí se plynule. Při příjezdu do cíle máme spotřebu 5,9 l/100 km, což není vůbec špatné. I se silnějším 1.0 TSI/85 kW je jízda příjemná a pohodlí dostačující.
Více koní pod kapotou je znát. Když motor nepouštíme pod dva tisíce otáček, kamiq se do kopců drápe se slušnou chutí. Poslední etapu nám dělá společnost vznětový čtyřválec 1.6 TDI/85 kW. Proti benzinovému tříválci je jeho chod zejména na volnoběh a při rozjíždění hrubší.
Líbí se nám zátah od nízkých otáček a síla při jízdě do kopců. V cíli si potom můžeme zapsat průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km, což je dokonce méně, než kolik slibuje výrobce.
Chytrá řešení
Kromě tradiční škrabky na led umístěné pod víčko palivové nádrže jsme u škodovácké novinky objevili řadu dalších příjemných drobností. Standardní deštník umístěný v loketní opěrce u řidiče přišel za deštivého počasí vhod. Najdete ho také ve scale, ale další maličkosti jsou určené speciálně pro kamiq.
Například síťka ze spodní strany víka nad kufrem je velmi praktická, stejně jako vyjímatelné osvětlení zavazadelníku, které můžete použít jako baterku. Součástí interiérového paketu za příplatek 2500 Kč jsou i výklopné stolky s držákem nápojů na zadní straně opěradel předních sedadel. Za dalších 3000 Kč můžete mít i vysouvací plastové lišty na ochranu hran bočních dveří.
Hodnocení:
+ Výborné jízdní vlastnosti
+ Řízení u benzinových verzí
+ Spotřeba vznětového motoru
+ Prostornost kabiny
+ Design interiéru
+ Slušný kufr
+ Materiály a kvalitní zpracování
- Složitější ovládání klimatizace
- Jen konektory USB-C
VIDEO: Hasiči zveřejnili video ze svého zásahu na vlakovém přejezdu u Uhříněvsi, kde vlak najel do kamionu.
Hasiči zveřejnili video ze svého zásahu na vlakovém přejezdu u Uhříněvsi, kde vlak najel do kamionu. HZS Praha