Aktuální generace superbu se povedla a i šéfdesignér Oliver Stephani ji považuje za nejhezčí ze současných modelů Škodovky. Facelift se odehrává v decentním duchu, žádné výstřelky typu čtyřoké octavie se zde nekonají. Maska chladiče se zvětšila, posunula níže a nově na ni přímo navazují světlomety. Vyhlazené jsou prolisy pod nimi, naopak přibyla hrana na okraji nárazníku. Novinkou je sytá modrá metalíza Race, známá z modelů vyráběných v Boleslavi, a černá Crystal.
Ceny poklesly
Nový superb přichází s příznivější cenovkou, než nosil dříve. Nejlevněji ho seženete za 689 900 Kč ve výbavě Ambition s motorem 1.5 TSI/110 kW. To je o 35 tisíc méně než dosud. Se stejným motorem a výbavou Style zaplatíte 739 900 Kč. Čtyřkolka scout s automatickou převodovkou bude stát 1 019 900 Kč za verzi 2.0 TDI/140 kW a za 2.0 TSI/200 kW dáte 1 078 900 Kč.
Světlům vládnou ledky
Všechny verze superbu dostanou standardně diodové světlomety, za příplatek i Matrix LED s vykrýváním okolních aut. Ledková koncová světla mohou mít i dynamické blinkry, které při zamykání či odemykání předvedou spolu s předními světlomety animovanou show.
Sám mění pruhy
V superbu se objeví i asistent Side Assist, který umí sám změnit jízdní pruh, když řidič zapne blinkr, a v případě nouzové situace bezpečně zastaví vůz u krajnice. Prediktivní tempomat nově zpomaluje i před zatáčkou nebo před rychlostním omezením.
Přichází Scout
K dosavadnímu modelu Sportline (nově i jako plug-in hybrid) přibude verze Scout, která dostane standardně pohon všech kol a paket pro špatné cesty, který zvýší světlou výšku o 15 mm. Nabízet se bude v kombinaci s motory 2.0 TDI/140 kW a 2.0 TSI/200 kW. Interiér se odlišuje dřevěným dekorem a kontrastním stehováním sedadel.
VIDEO: Šílence za volantem zastavily až výstřely! Řítil se v protisměru po Jižní spojce v kradeném mercedesu

Přibude nový hybrid
Vůbec poprvé se u Škodovky objeví plug-in hybrid. Superb iV bude pohánět jednotka 1.4 TSI/115 kW, kterou elektromotor (85 kW) posílí na 160 kW. Baterie vystačí na 55 km jízdy čistě na elektřinu. Zásadní novinkou je i příchod zbrusu nového turbodieselu 2.0 TDI/110 kW a benzinového motoru 2.0 TSI/140 kW, který známe z kodiaqu, karoqu či octavie. V nabídce zůstávají agregáty 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TSI/200 kW.
Citigo už jen elektrické
Novinkou je i citigo, které se rozloučilo se spalovacími motory a nově přichází výlučně jako elektromobil CITIGOe iV. Pohání ho elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 Nm. Na jedno nabití dojede 265 km. Zrychlení na stovku je lepší než u současných verzí a činí 12,5 s, naopak maximální rychlost klesla na 130 km/h. S rychlonabíječkou se na 80 % kapacity nabije za hodinu, ze sítě za 12,5 hodiny. Na trh se dostane zkraje příštího roku.