Nejstarší korejská značka SsangYong se v 90. letech zapsala do povědomí svérázným designem robustních SUV na rámových podvozcích. Češi s horskými chatami, koňmi a jachtami na ni dodnes vzpomínají s uznáním. Nyní se firma Ssang Yong vrací a s modelem Tivoli za 349 900 Kč by neměla ujít pozornosti.
Kvalita překvapí
Autu navzdory jisté strohosti nechybí originalita ani punc pečlivosti, který nejlépe dokládají zadní lampy, kolem nichž perfektně lícuje složitě tvarované víko kufru. V kabině má většina materiálů tvrdou, ale na pohled přiměřeně kvalitní povrchovou úpravu, která se příliš neleskne. Kvalitním zpracováním potěší místa vystavená nejběžnějšímu kontaktu, tedy kožený potah volantu, palubní ovladače a výplň dveří.
Prostor a pohodlí
Vzpřímená pozice sezení i prakticky tvarované výplně dveří se vpředu starají o velkorysý dostatek místa. Vzdušnému pocitu pomáhá i strmé čelní sklo a plochá střecha, což ocení zejména řidiči vyšších postav.
Nechá se vytočit
Pro menší modely si ssangyong vyvinul zcela novou řadu motorů. Testovaný atmosférický benzin má na poměry této kategorie vysoký výkon 94 kW, ve středních a vyšších otáčkách se motor chová temperamentně. Auto má na silnici příkladnou stabilitu a obratnost. Kde má tivoli mezery, je komfort odpružení, které preferuje stabilitu před uhlazeností.
Cena blízko dacii
Tivoli má cenově citlivému českému trhu co nabídnout. Startuje na 349 900 Kč za benzinovou šestnáctistovku s manuálem, předním pohonem a výbavou čítající manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu a tempomat. To má rozhodně blíž k podobně vybavené Dacii Duster Comfort za 322 900 Kč než k Hondě HR-V za půl milionu.
Plusy a mínusy
+ Prostorná kabina
+ Výborná přední sedadla
+ Dobrá kvalita zpracování
+ Jisté držení stopy
– Slabší pružnost motoru
– Rezervy v naladění automatu
– Vyšší spotřeba
– Tvrdší pérování
Historie značky
SsangYong, česky Dvojitý drak, je nejstarší jihokorejskou automobilkou. Vznikla v roce 1954.
V roce 1988 vytváří první korejský terénní vůz vlastní konstrukce – druhou generaci koranda.
Od roku 1993 značka úzce spolupracovala s Mercedesem, od kterého přebírala motory a převodovky.
Od roku 2010 je značka součástí indického giganta Mahindra & Mahindra.
Na českém trhu se snažil prosadit od 90. let celkem třikrát. Nyní je tu další pokus.
VIDEO: Hasiči neznají Porsche. Místo do motoru lezli do kufru.