Podle popisu vypadá kamiq na kámoše, který je pro každé dobrodružství. Přestože má vyšší podvozek, pohon předních kol naznačuje, že jeho doménou budou spíš silnice a sportovní jízda než rozblácená lesní cesta. Ne nadarmo si k němu můžete objednat o 10 mm nižší sportovní podvozek s elektronicky ovládanou proměnlivou tuhostí tlumičů nebo vrcholný benzinový čtyřválec se 110 kW (150 k) a sedmistupňovou DSG automatickou převodovkou.
Nové vychytávky
Kamiq má mít na palubě až 20 Simply Clever prvků. Třeba ochrannou plastovou lištu, která se vysune při otevírání dveří. Páté dveře půjdou ovládat elektronicky – otevřete i zavřete je stisknutím tlačítka. Víko kufru také stačí kratičce potáhnout a ono už se zavře automaticky samo. V zavazadlovém prostoru je i zabudovaná LED svítilna.
Světla ho prozradí
Kamiq má nezaměnitelné dvoudílné LED světlomety s úzkými světly pro denní svícení, kterými se na první pohled odlišuje od karoqu a kodiaqu. Plně diodová varianta má i mlhové světlomety s přisvěcováním zatáček. Kamiq je také první škodovkou s předními i zadními dynamickými směrovkami, které se při blikání rozsvěcují postupně od středu vozu k okraji tak, jak to známe u prémiových vozů (třeba Audi).
Pět motorů
Přímé vstřikování, turbodmychadlo, rekuperace energie a start-stop systém. To má každý motor, který si do kamiqu koupíte. Nejslabší variantou je úsporný plynový tříválec 1.0 G-TEC 66 kW (90 k) a nejsilnější benzinový čtyřválec s 110 kW (150 k) a se systémem aktivního řízení válců (ACT). Ten při nízké zátěži šetří palivo tím, že vypíná prostřední dva válce. Zkrátka nepřijdou ani příznivci dieselů, pro které je určen čtyřválec 1.6 TDI 85 kW (115 k) se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Kromě nich můžete mít i litrové tříválcové motory TSI s výkonem 70 a 85 kW.
Interiéru dominují displeje
Podobně jako u nově představené Škody Scala, tak i u kamiqu hraje v interiéru prim velký displej ve středu palubní desky. Virtuální kokpit, který si můžete k vozu objednat, má 10,25 palce a patří k největším ve své třídě. A svou třídu kamiq přerůstá i pohodlím. Třeba krom vyhřívaného volantu můžete mít vyhřívané i sedačky, a to vpředu i vzadu. Nové infotainment systémy budou díky integrované kartě eSIM neustále online. Budou vypočítávat objížďky na základě dopravní situace, vyhledávat parkovací místa nebo zobrazovat čerpací stanice včetně cen paliv. O zvukovou kulisu se na přání může starat zvukový systém s až 10 reproduktory a výkonem až 405 W.
Propojení s mobilem
Kamiq nabízí i nové možnosti konektivity. Můžete ho pomocí aplikace propojit s mobilem a ovládat jako s dálkovým ovládáním. Na dálku jde vůz zamknout i odemknout, na mobilu můžete zjistit, kolik paliva zbývá v nádrži nebo jestli jsou zatažená všechna okénka. Zobrazit si můžete i údaje o absolvované jízdě, dosažené rychlosti a další informace.
Příkladná bezpečnost
Kamiq bude mít velkou řádku moderních bezpečnostních asistentů. Už ve standardní výbavě dostanete asistent udržování jízdního pruhu (Lane Assist) nebo Front Assist s funkcí nouzové brzdy sledující pomocí radaru prostor před vozidlem a chodce. Adaptivní tempomat může pomáhat řidiči až do rychlosti 210 km/h a upravovat rychlost podle vozidla před vámi. S automatickou převodovkou DSG umí vůz i úplně zastavit a znovu se rozjet.
Tady se dozvíte víc
Nový kamiq už dokonale prozkoumali redaktoři časopisu Svět motorů. Podrobný článek najdete v příštím čísle, které vychází v pondělí 4. března.
VIDEO: Řidič polského Superbu ujel na Liberecku od nehody, pátrá po něm policie.