Snad každý, kdo uvažuje o koupi sportovně užitkového vozu v cenové kategorii 0,5 až jeden milión korun, se neopomene informovat o Suzuki Grand Vitara. Již dřívější generace tohoto automobilu provázela dobrá pověst, nyní navíc automobilka přidala moderní design a auto více přizpůsobila k jízdě po silnicích všeho druhu. Právě to, že tohle auto už nebude v první řadě určené k těžké práci do terénu, signalizují některé prvky v interiéru. Třeba hned volant: je krásný, ale znalcům Suzuki neujde, že je zřejmě stejný jako v jeho typicky silničních autech, jako je třeba swift. Také před spolujezdcem na palubní desce není madlo, jak pravověrné off roady mívají. Přesto je tohle auto až na několik málo výjimek velice praktické. Levou ruku si řidič příjemně opře o měkkou výplň loketní opěrky ve dveřích, nemá problém kam umístit v současném horku nápoje (prostor na láhve je v kapsách dveří a na středový panel můžete umístit kelímky). Potěší automatická klimatizace a naopak v zimě je příjemné sériově dodávané vyhřívání sedadel. Výhled vzad je skvělý díky velkým zpětným zrcátkům. Vyzkoušeli jsme, že i vzrostlejší dospělí se pohodlně usadí vzadu. K pocitu bezpečí přispěje fakt, že Suzuki Grand Vitara vždy obsahuje šest airbagů. Kritizovat můžeme snad jen těžké a navíc do silnice se otevírající zadní dveře, chybějící klasický palubní počítač a mírně zadrhávající řadicí páku. Vyzkoušeli jsme si, že auto je skvělým kompromisem pro ty, kteří ho chtějí využívat každodenně a o víkendu si nechtějí lámat hlavu s tím, jak se dostanou například k horské chatě po rozbahněné polní či lesní cestě. Vitara má totiž stálý pohon 4x4 a případné zapadnutí navíc může ještě vyřešit redukční převodovka. Naopak na silnici se auto chová jako osobák. Snad jen chvilku trvá, než si vinou světlé výšky na namontovaných balónovitých pneumatikách zvyknete na větší náklony v zatáčkách.
Suzuki Grand Vitara DdiS Max. rychlost: 170 km/hod. Spotřeba: 7,7 l/100 km Zavazadlový prostor: 398 l Cena: 749 900 Kč
